Тема: Практичне заняття № 1 Про що можна довідатися з сімейного фотоальбому.

дата публікації: . Надруковано у: Історія

 


Автор розробки: Ночка Лариса Володимирівна


Ночка Лариса Володимирівна,

вчитель історії

Дунаєвецької ЗОШ І-ІІІ ст. № 3,

м. Дунаївці

Хмельницька область

 

 

Розробка уроку з історії України

для 5 класу загальноосвітніх навчальних закладів

 

Тема: Практичне заняття № 1

Про що можна довідатися з сімейного фотоальбому.

Мета : - навчити учнів розповідати про історію сім’ї  та родинне дерево як одне із джерел вивчення історії  нашого народу, добирати інформацію про минуле з родинних фотографій, робити  власні висновки;

-  розвивати практичні вміння і навички роботи з підручником, додатковими джерелами інформації;

- сприяти вихованню в учнів таких рис як самостійність, пізнавальна активність.

Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу, формування умінь та навичок.

Форма проведення уроку: практична робота.

Очікувані результати: - учні зможуть розповідати про історію сім’ї  та родинне дерево як одне із джерел вивчення історії  нашого народу, добирати інформацію про минуле з родинних фотографій, робити  власні висновки

 

Хід уроку :

І. Організаційний момент.

Учитель перевіряє підготовку учнів до уроку: наявність фотографій з родинного фотоальбому; об’єднує учнів у три групи:

 Група № 1. « Мої дідусі та бабусі»

Група № 2. «Мої батьки»

Група № 3. « Я ще не школяр»

 

ІІ. Актуалізація опорних знань:

Вступна бесіда :

 - Пригадайте, яку тему ми вивчаємо?

  • Що таке історія?
  • Які історичні джерела допомагають нам вивчати історію?

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності .

Вступне слово вчителя:

          На попередніх уроках ми з вами знайомилися з історією як наукою, вивчали які бувають історичні джерела, читали про вчених – істориків. А сьогодні ми з вами спробуємо самі стати істориками і вписати в історію нашого народу сторінки історії нашої сім’ї, зробимо власні висновки. 

       Сьогодні ми з вами вперше проведемо наш урок у вигляді практичного заняття. Практичне заняття – це спосіб набуття знань з джерел з метою розкрити закономірності розвитку суспільства, а в даному випадку прослідкувати значення родинних фотографій. Родинні фотографії, реліквії, що передаються від покоління до покоління, - це більше, ніж історія одного роду, це частина нашої історії. Напевне, нам всім буде цікаво познайомитися з ними.

  1. IV. Вивчення нового матеріалу:

 Епіграф до заняття:  Історія родини в історії України.

                                 Все тісно переплетене в барвінковий вінок.

                                 Нащадки пам’ятають,Україна не забуде

                                 Тих подвигів,  від прадідів, що в пам`яті  живуть…

  1. Гра « Хто це?»

Завдання: відгадати загадку, піднімаючи фотографію тих членів родини, про яких йдеться у загадці.

  • Хитрі очі, дві косички, у веснянках ніс і щічки, непосида невеличка називається … (сестричка)
  • Сильний, добрий, справедливий, біля нього ми щасливі. Знає, вміє він багато. Гордимось, бо це наш … (тато)
  • Ніжна, лагідна, рідненька, як голубонька сивенька. Нам би небо прихилила. Це - … наша мила (бабуся)
  • Він чимало літ прожив, на повагу заслужив, для матусі він – татусь, а для мене він - … (дідусь)
  • Пестить, ніжить і голубить, розуміє, дуже любить. Я до неї пригорнуся, бо вона моя … (матуся)

 

  1. Усвідомлення змісту роботи.

Робота з підручником на с. 42 завдання «Подискутуйте» до фотографії Родини Косачів – Драгоманових ( 90-ті роки ХІХ ст.)

  1. Робота в парах.
  • Записати в робочому зошиті число, тему уроку.
  • Учні виконують завдання у підручнику на с. 42 – 43, схематично у зошиті малюють родинне дерево, розповідають один одному про свої родини. Учитель виконує роль консультанта.
  1. Робота в групах.

Виконання завдання у підручниках на с. 43

Група № 1. « Мої дідусі та бабусі»

Група № 2. «Мої батьки»

Група № 3. « Я ще не школяр»

  1. V. Підбиття підсумків.

Вправа « Мікрофон»

  1. Про що можна довідатися з сімейного фотоальбому?
  2. Чи має підстави твердження, що історія народу – історія наших родин?
  3. Чи є родини, які живуть «поза історією»? Чому?
  4. Як ви розумієте слова Т. Г. Шевченка, які він записав у щоденнику: «Історія мого життя є частиною історії моєї Батьківщини»?
  1. Виставлення оцінок за урок.

С. 44 у підручнику, робота з табличкою самооцінки.

  • Інструктаж з виконання домашнього завдання.

С. 44 у підручнику, робота з фотодокументами.

 

      Пам’ятка:  Як підібрати і презентувати сімейні фото.

  1. Запитайте рідних, які фото із сімейних альбомів для них особливо дорогі, чому?
  2. Попросіть прокоментувати те, що зображено на фото
  3. Отримайте інформацію про тих, хто зображений на фото.
  4. Якщо на фото знято якусь подію, розпитайте про неї.
  5. Попросіть рідних поділитися спогадами про ті часи, коли було зроблене фото.
  6. Занотуйте почуте.
  7. Відберіть фотографії для презентації. Продумайте спосіб презентації.

 

 

Добавить комментарий
  • Комментарии не найдены

© 2012 ТОВ «ВГ «ОСНОВА». © 2016 Учительський Журнал он-лайн. Всі права захищено.  Joomla! - безкоштовне програмне забезпечення, яке розповсюджується за ліцензією GNU/GPL.