Розв'язування вправ на всі дії з дробами

Анотація: Урок математики в 6 класі на тему:

« Розв'язування вправ на всі дії з дробами »

Мета: узагальнити та систематизувати знання учнів з теми: « Звичайні дроби ». Розвивати обчислювальні навички. Виховувати екологічну культуру, вміння відчувати красу природи і бажання її захищати.

Тип уроку: урок узагальнення та систематизації знань.

Обладнання: картки із завданнями, екран і проектор.

Девіз уроку:

Не махай на все рукою, не лінуйся, а учись,

Бо чого навчишся в школі, знадобиться ще колись.

Хід уроку

І. Організаційний момент.

Уже дзвінок нам дав сигнал

Працювати час настав

Тож і ми часу негаймо

Роботу швидко починаймо

Ви до друга поверніться

Йому лагідно всміхніться

Дзвоник дзвонить день-дзень

А ми всі разом: « Добрий день ! »

Математики – винахідливий народ. Вони, навіть, вірші складають за допомогою чисел. Давайте створимо собі настрій на цілий урок, читаючи ось цей веселий віршик.

« Веселий віршик »

2 15 42

42 15

37 08 5

20 20 20

ІІ. Перевірка домашнього завдання

А зараз ми перевіримо ваше домашнє завдання за допомогою кросворда і пригадаємо, які дроби вивчаємо.

1.Число, записане під рискою дробу. (Знаменник)

2.Одна з дій першого ступеня. (Віднімання)

3.Числа, зображені двома натуральними числами, відокремленими горизонтальною рискою. (Дроби)

4.Число, записане над рискою дробу. (Чисельник)

5.Дріб, у якого чисельник менший від знаменника. (Правильний)

6.Знаменник, до якого зводять дроби з різними знаменниками. (Спільний)

7.Ділення чисельника та знаменника дробу на їх спільний дільник. (Скорочення)

8.Дробову риску можна розуміти як знак…(Ділення)







Так. Правильно. Ми вивчаємо звичайні дроби.

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.

Діти, відгадайте загадку:

На базарі їх не купиш, на дорозі не знайдеш.

Їх не зважиш на терезах, і ціни не підбереш.

( Знання )

А зараз звернемося до девізу нашого уроку…

Я б хотіла, щоб всі знання про дії зі звичайними дробами, які ви вже отримали, на сьогоднішньому уроці закріпили, повторили і систематизували.

Отже, беремо з собою знання і вирушаємо в дорогу.

Ми проведемо з вами урок – зустріч з тваринами нашої Волинської області.

ІV. Актуалізація опорних знань.

Повторимо ваші знання, які ви отримали на попередніх уроках за допомогою гри « Мікрофон ». Ви задаєте один одному запитання і даєте відповідь.

1.Навести приклад звичайного дробу, назвати чисельник і знаменник дробу.

2.Як помножити звичайні дроби?

3.Як знайти дріб від числа?

4.Як поділити звичайні дроби?

5.Як порівняти дроби з різними знаменниками?

6.Які дроби називаються правильними?

7.Які дроби називаються неправильними?

8.Який з двох дробів більший: правильний чи неправильний?

9.Як перетворити неправильний дріб у мішане число?

10.Які числа називають взаємно-оберненими?

Молодці! Я бачу, що ви готові подорожувати. Отже, починаємо.

V. Розв'язування вправ.

Першим з тварин, який завітав до нас у гості, є ведмедик. Він приніс вам своє завдання.

Гра « Знайди помилку »


А тепер до нас у гості завітав вовк. Він звертається до вас з такими словами:

- Вони були відомі багато століть тому.

- Вони використовуються під час розв'язування багатьох практичних задач.

- Ви з ними познайомилися у другому класі.

- Їх успішно розв'язують ті, хто знає правила визначення компонентів всіх відомих вам дій.

Хто вони? Так, це рівняння.

Завдання класу.

Розв'яжіть рівняння ( завдання по рядах )

І ряд

ІІ ряд

ІІІ ряд

Слідуючий наш гість – це білочка. Вона принесла нам цікаву задачу.

Сазан відкладає за літо 450 000 ікринок, лящ – від того, що сазан, а короп – в разів більше від того, що сазан і лящ разом. Скільки ікринок відкладає короп за літо?

А зараз на вас чекає зашифрований приклад.

Ви всі чули і багато знаєте про цю тварину.

Ваше завдання вірно розв'язати приклад. Результату кожної дії в прикладі відповідає буква. З цих букв ви складете назву цієї тварини.

Завдання класу.

Виконати дії :

Карточка - код

21

19,75






Ї

С

Ж

Ф

И

А

К

Так, це – їжак .

Питання-жарт:

- Що обов'язково потрібно математику, мисливцю і барабанщику?(Дріб).

Послухаємо математичну казку « Як утворилися звичайні дроби »

Математична казка

Як утворилися звичайні дроби

Усі знають натуральні числа. Їх так багато, що не можна перелічити. Найменше — одиниця, а найбільшого — немає. Скільки не будеш рухатися в процесі лічби до великих чисел, а найбільшого не знайдеш.

Натуральні числа дуже працездатні. Щодня вони виконували різні дії в прикладах, задачах, рівняннях: додавання, віднімання, множення, ділення, а також піднесення до степеня і знаходження кореня з чисел. Не всі дії і не завжди виконувалися, але числа були старанними і продовжували роботу.

Крім роботи, вони дуже любили гратися. Улюбленою була гра « чехарда »: числа стрибали одне через одне. І чим більшим було число, тим цікавіше через нього стрибати.

Одного разу маленьке число стрибало через велике і в нього не вистачило сил. Сіло маленьке число на велике і залишилося там. Дружно сміялися числа над такою новою фігурою. А найрозумніша з них П'ятірка сказала:

-А це відкриття! Можна складати двоповерхові числа.

-Що будуть позначати такі числа? – запитала Сімка.

-І як ми їх називатимемо? – додала Двійка.

П'ятірка трохи подумала і відповіла:

-У нас часто виникають проблеми під час ділення. Давайте між даними числами поставимо риску, яка буде заміняти дію ділення, тоді нове двоповерхове число буде результатом ділення.

-Це дуже гарно! – промовила мудра Сотня, - завжди можна буде виконати ділення будь-яких натуральних чисел.

-А я знову питаю: як ми будемо називати такі Чудові числа? – заверещала Двійка.

-Завжди ти, Двійка всіх запитуєш, а сама ледача, щоб подумати, ніколи нічого не розумієш, - відповіла їй Сімка.

-Якщо ти така розумна, то й допоможи з назвою нових чисел, образилася Двійка.

Цього разу потрібно було думати гуртом. Думали довго, нарешті вирішили: якщо числа ділити, то це означає дробити, тоді і нові числа можна назвати Дроби.

-А які ці будуть дроби? – знову запитала Двійка, щоб показати, яка вона допитлива.

-А нехай це будуть Дроби звичайні, щоб вони не пишалися, що мають таку чудову фігуру, запропонувала П'ятірка.

Так і постановили: число, яке складається з двох натуральних чисел і риски, називається звичайним дробом. Число над рискою називається чисельником, а під рискою – знаменником.

Так поповнилася родина чисел натуральних родиною чисел дробових.

VІ. Підсумок уроку. Рефлексія.

Так, як наш урок добігає до кінця, давайте підведемо підсумок.

1.Що ми сьогодні робили на уроці?

2.Які теми повторили?

3.Про що дізналися на уроці?

4.Що сподобалося на уроці?

Молодці! Ви добре попрацювали. Діти, так як це наше з вами перше знайомство і співпраця, то щоб вам підняти настрій я підготувала невеличкий подарунок – мішечок з цукерками і хочу вас пригостити. Ой, але вас 20, а цукерок у мене всього 10, що ж робити? Як же ж поділити ці цукерки так, щоб ніхто з вас не образився? Так, правильно! Потрібно поділити кожен цукерок на дві рівні частини. І по скільки дістанеться кожному з вас? Так по 0,5. А які знання ми з вами застосували при поділі цих цукерок? Знання про звичайні дроби. Я думаю, що ви ще раз переконалися, що знати все про звичайні дроби корисно, а іноді, ще й смачно. Правда?

VІІ. Домашнє завдання.

1. Скласти задачу, розв'язком якої буде вираз

та виконати обчислення.

2. Скласти свою математичну казку про звичайні дроби.


стаття для ж-лу
Математична Гра "Турнір знавців"
 

Коментарі (0)

There are no comments posted here yet

Залишити свій коментар

Posting comment as a guest.
0 Characters
Вложения (0 / 3)
Share Your Location

Редакція порталу «Учительський журнал он-лайн» може не поділяти точки зору автора та користувачів порталу, які висловлюються у формі коментарів до статей, повідомлень на форумі тощо. Автори публікацій відповідають за достовірність фактів, цитат, власних назв і т.п. Матеріали публікуються в авторському варіанті; ілюстрації, пунктуація і лексика авторські. Претензії не приймаються. Матеріали не рецензуються.

Premium Joomla Templates