особливості здійснення виховного процесу в умовах карантину.

 ОСОБЛИВОСТІ ЗДІЙСНЕННЯ ВИХОВНОГО ПРОЦЕСУ В УМОВАХ КАРАНТИНУ.

Анотація. Дана робота висвітлює послідовність та систему роботи Глухівського фахового медичного коледжу під час карантину. Характеризує проблеми з якими зіткнулись всі учасники освітнього процесу та способи їх вирішення. Розкриває особливості здійснення виховної роботи в умовах карантину.

Запровадження карантину по всій території України суттєво вплинуло на систему освіти в країні. Всім освітнім закладам було рекомендовано налагодити можливість отримувати знання та спілкуватись з педагогами, батьками та студентами за допомогою дистанційних технологій. Отож, карантин не став приводом для припинення навчання. На несподівані зміни у зв'язку із запровадженням надзвичайної ситуації, адміністрація та педколектив Глухівського фахового медичного коледжу швидко зреагували. Керуючись вказівками Міністерства освіти та науки було видано наказ про роботу коледжу під час карантину. Затверджено заходи щодо виконання педагогічними працівниками консультативної, методичної, організаційно-педагогічної, виховної роботи. Для забезпечення безперервності роботи коледжу були розроблені індивідуальні плани дистанційної роботи коледжу, налагоджені зв'язки між усіма учасниками освітнього процесу, обрані ресурси, методи і форми навчання та виховання. На сайті коледжу розміщено нові вкладки із графіком консультацій, контактами адміністрації та викладачів коледжу, посилання на навчальні матеріали з кожної дисципліни окремо для студентів І, ІІ та ІІІ курсів. Як викладачам, так і студентам потрібен був час для адаптації до нових умов, але наш закладуспішно з цим впорався. Для нас карантин виявився не перешкодою, а поштовхом до позитивних змін. Викладачі коледжу створили ефективну комунікацію завдяки онлайн-ресурсам, які можна використовувати як для повсякденного спілкування, так і для роботи на відстані. Ми маємо популярні платформи для дистанційного навчання: Google, Viber, Instagram, Skype, Zoom, Moodle, Facebook. та інші. Таким чином, проводились заняття , заходи і забезпечувався зворотній зв'язок зі студентами.

У 2019-2020 н. р. 2020-2021 н. р. увесь педагогічний колектив Глухівського фахового медичного коледжу зіткнулися з такою проблемою як Сovid-2019. Викладачі та студенти опановують програми дистанційного навчання та виховання.

Виховна робота – це той аспект формування студентської особистості, який просто не можна відкласти на потім. Навіть карантин не може стати перепоною для проведення заходів, які допоможуть студентам сформувати правильні цінності та всебічно розвиватися. Виховна робота не може лишатися поза увагою, адже аксіомою є те, що особистісний вплив викладачів формує світогляд студентів набагато більше, а ніж предмет, який вони викладають.

Під час карантину виховна робота у коледжі проводиться згідно з планом виховної роботи, що є складовою річного плану роботи коледжу, планів роботи керівників академічних груп, вихователя гуртожитку, бібліотеки коледжу. Керівники академічних груп щопонеділка проводили виховні години, використовуючи різні платформи, програми. Під час карантину та переведення коледжу на дистанційне навчання у здобувачів освіти виникає закономірне питання: «Як використовувати свій вільний час? Як організовувати своє дозвілля?».

Щоб урізноманітнити дозвілля студентів Глухівського фахового медичного коледжу у період дистанційного навчання, керівники академічних груп запустили в мережі марафон «Мій вільний час в умовах карантину». Суть марафону полягає в тому, щоб виховні заходи, заплановані в річному плані, по можливості інтерпретувати для виконання в соціальній мережі, залучивши здобувачів освіти до виховного процесу дистанційно.

За ініціативи ради студентського самоврядування , проводився фото челендж «Мій вільний час в умовах карантину», який має на меті демонстрацію світлин з прикладами раціонального використання молоддю свого дозвілля.

Завідувачка бібліотекою працювала над оформленням сайту бібліотеки, створювала презентації: «Великоднє свято», «Рушник мого регіону», «Обеліски. Пам'ятники. Сторінка історії», підбирала онлайн-матеріали для викладачів та керівників груп, щодо дистанційного навчання здобувачів освіти, систематизувала матеріал на тему «Корисне на карантині», брала участь у всіх заходах, які проводив Відділ освіти та науки Глухівської міської ради.

Психологиня коледжу під час карантину працювала за такими напрямками:

Просвітницька робота. Були розроблені «Рекомендації для учасників освітнього процесу щодо заходів безпеки проти коронавірусу». Проводилось інформування щодо консультування батьків та студентів психологами міста з питань: відчуття тривоги, дитячо-батьківських стосунків, організації дозвілля під час карантину, робота з підлітками. Інформування щодо можливості цілодобового звернення на «Телефон довіри», для отримання професійної підтримки психологів.

Були надані посилання з просвітницької роботи для педагогів та батьків:

«Як запобігти пандемії», «Вигорання викладачів на карантині», «Практичні поради для батьків»; 2. Вебінари «Як пережити карантин», «Безпечний інтернет»; 3. Інформування про художні фільми, онлайн-музеї для спільного перегляду батьків та студентів, педагогів. 4. Дистанційний тренінг "Торгівля людьми".

Консультування. Проводилось індивідуальне консультування педагогів, студентів та батьків в телефонному режимі згідно запиту.

За період карантину були проведені не лише онлайн-заняття з використанням відео та аудіо матеріалів, онлайн-спілкування, відеоконференції, а також участь у різноманітних онлайн заходах і святах, які висвітлювались на сайті коледжу, сторінці у Facebook, а саме:

1. Онлайн конкурс на кращу емблему до Дня здоров'я "Ми – здоровепокоління" серед студентів ІІІ-IV курсів та серед студентів І-ІІ курсів.

2. Онлайн виховнігодини та заходи: до Дня пам'яті трагедію на Чорнобильській АЕС, перегляд відеофільму «Чорнобильська катастрофа»; до Дня пам'яті жертв геноциду кримськотатарського народу, перегляд художніх фільмів "Хайтарма" та"Чужа молитва"; до Всесвітнього дня без тютюну, перегляд відеофільмів та акція проти паління; до Дня захисту навколишнього середовища, екологічна акція "Почни з себе"; до Всесвітньго дня боротьби з інсультом; захід з нагоди випуску студентів 2020 року, виховна година «Наш славетний земляк О.О. Бобров»; вистава до Дня захисника України та Дня козацтва.

3. Онлайн вікторини: "Що ти знаєш про Другу світову війну?", до Дня захисника України та Дня козацтва "Традиції українського козацтва".

4. Онлайн виставка робіт членів гуртка "Молодіжне дозвілля".

5. Онлайн флешмоби: до Дня матері та Дня сім'ї, до Дня вишиванки "Вишиванка мого регіону", гарбузовий флешмоб до свята Хеловіна, "Сам собі кулінар" до Всесвітнього дня кухаря.

6. Онлайн фотомарафон до Дня захисту дітей.

7. Онлайн привітання з Днем медичного працівника членами студентського самоврядування та активною групою студентів медучилища. Онлайн привітання з Новорічними та Різдвяними святами.

Підсумовуючи вище сказане, треба зазначити, що в умовах національного карантину робота в Глухівському фаховому медичному коледжі не припинялась а проводилась з використанням нових сучасних форм з дистанційним процесом навчання та виховання. Проаналізована робота є свідченням того, що Глухівський фаховий медичний коледж впевнено рухається вперед, виховуючи молоде покоління українських медиків.

Список використаних джерел:

1.Матеріали позакласних заходів, класних годин, батьківських зборів, виховних заходів, методичні поради. http://metodportal.com/taxonomy/term/845 ;

2.Інтернет-спільнота «Pedsovet» для підготовки виховної години, батьківських зборів. https://pedsovet.su/load/10 ;

3.Сценарії позакласних заходів http://school-work.net. 

Виховний захід для учнів 9-11 класів на тему: "СНІ...
 

Коментарі (0)

There are no comments posted here yet

Залишити свій коментар

Posting comment as a guest.
0 Characters
Вложения (0 / 3)
Share Your Location

Редакція порталу «Учительський журнал он-лайн» може не поділяти точки зору автора та користувачів порталу, які висловлюються у формі коментарів до статей, повідомлень на форумі тощо. Автори публікацій відповідають за достовірність фактів, цитат, власних назв і т.п. Матеріали публікуються в авторському варіанті; ілюстрації, пунктуація і лексика авторські. Претензії не приймаються. Матеріали не рецензуються.

Premium Joomla Templates