Нестандартний урок - запорука успіху!

Анотація: Важливим способом підвищення ефективності уроку є багатоманітність видів діяльності на уроці. Костянтин Ушинський казав, що дитина потребує діяльності без зупинки і втомлюється не діяльністю, а її одноманітністю, односторонньою формою. Особливо важливо дотримуватися цієї вимогливості в початковій школі. Молодші школярі засвоюють знання краще, якщо на уроці чергуються різноманітні і недовготривалі види роботи, а ще краще якщо навчання проходить в формі казки, подорожі, гри, тобто за принципом „навчання - гра" „гра - навчання".

Тому у своїй педагогічній діяльності я використовую нестандартні уроки, і при їх підготовці дотримуюся таких правил:

Ø Урок має бути продуманим до дрібниць, щоб його етапи логічно випливали один з одного, а учні розуміли, чому, що і за чим вони роблять на занятті.

Ø Корисно діяти за принципом «Краще один раз побачити, ніж сто разів почути». Наочність має бути динамічною, щоб показати невидиме: хід міркувань, зв'язок між поняттями.

Ø Учнів потрібно ретельно готувати до усвідомлення теми уроку, а не записувати її наперед.

Намагаюсь організовувати навчальну діяльність таким чином, щоб кожен (обов'язково кожен) відчув силу успіху у навчанні, вчасно підтримати учня, похвалити навіть за незначний крок.

Як показує практика, нестандартні уроки більше подобаються учням, ніж буденні навчальні заняття. Одним з видів нетрадиційного уроку, який я проводила в 4 класі на уроці інформатики є урок-казка ("Середовище графічного редактора", "Створення та змінювання простих зображень"). Його застосовувала при вивченні нової теми "Електронне листування. Створення і надсилання електронних листів". В основі уроку лежить казка "Рукавичка". Хід уроку розгортається таким чином, що кожне звірятко, яке хоче жити у рукавичці, приносить учням нові завдання: робота з підручником, словникова робота тощо. Виконавши їх правильно, звірятка залишаються в ній жити.

Таким чином, проведений урок сприяв вивченню і закріпленню нового матеріалу, а також розвитку пізнавальної активності. Крім того, на уроці, панував гарний настрій, а це - запорука продуктивної праці.

З метою перевірки знань, умінь і навичок учнів, я проводжу урок-гру ("Найрозумніший" у 4 класі, урок-гра з інформатики у 2 класі). Навіть пасивні на уроках діти хочуть вступити в гру. Вона дарує дітям радість і захоплення, дає змогу привернути увагу й тривалий час підтримувати інтерес до тих важливих і складних завдань на яких у звичайних умовах зосередити увагу не завжди вдається.

Всім відомо, що коли вчитель проводить урок-гру чи використовує елементи дидактичної гри на уроці (цікавинки, ігри, кросворди, загадки, ребуси, практичні заняття, рольові ігри, застосовує інтерактивні методи навчання, комп'ютерні технології навчання ), то навчання перетворюється в захоплюючий процес. Тому вважаю, що на уроці повинно бути якнайбільше завдань, які б спонукали дитину до улюбленої діяльності.

Поняття «подорож» охоплює такий зміст: поїздка або пересування пішки поза межі перебування, але тільки в уяві, подумки, за допомогою власної фантазії. Учні сидять в класі за партами і одночасноподорожують за допомогою вказівок і порад учителя. Тут учитель уже виступає в ролі капітана корабля, штурмана, ведучого і т. ін., а школярі є мандрівниками, які, слідують за вчителем.

Грунтуючись на вище сказаному, я провела уроки-подорожі у 2 класі при вивченні теми "Робота з програмами на розвиток логічного мислення" (подорож до королеви логіки) та у 3 класі "Людина та інформація" (подорож до країни Інформатики). Кожна зупинка чи перешкода в подорожі несла учням нові завдання.

Один з найкращих спроб вдосконалення уроку є нестандартніуроки з інтегрованою основою, які спрямовані на творчий пошук, всебічний розвиток особистості кожного школяра зокрема.

Інтегровані уроки –це уроки, де матеріал вивчається блоками з декілька предметів. Я спробувала у 2 класі поєднати інформатику з математикою. Тема уроку "Алгоритми. Побудова алгоритмів при розв'язуванні задач". Оскільки, алгоритм – це послідовність дій, спрямованих на вирішення певного завдання, то і при розв'язуванні задач, слід користуватися алгоритмом. І не менш важливим був інтегрований урок інформатики з літературним читанням. В ньому поєдналися теми алгоритмів з життям і творчістю Т. Г. Шевченка.

Урок-КВК, урок-вікторина та брейн-ринг мають схожу структуру. Це, насамперед змагання команд веселих і кмітливих, що розгортається на уроці. Урок-КВК був проведений у 4 класі ("Інформатичний калейдоскоп") з метою узагальнення і систематизації знань за І семестр. Перш за все, я організувала дві команди, які самостійно знайшли собі цікаві назви та обрали капітанів.

В основі вікторини, яку ми провели у 3 класі ("Турнір знавців інформатики") були запитання і завдання. Вони були сформовані чітко, конкретно, без зайвих слів. Тому учні давали швидку відповідь.

Брейн-ринг "Для розумних та допитливих" проведений у 3 класі дав змогу визначити рівень знань учнів з інформатики.

Урок-суд "Інтернет: користь чи шкода?" був проведений у 4 класі. Така форма уроку сприяла активності всіх учнів класу, різноаспектному вивченню позицій, тобто кожен зміг висловити свою думку. Дуже важливо в процесі проведення такого уроку не допустити однобічної, звинувачувальної версії. А щоб урок не перетворився на банальну виставу, де учні просто відбувають свій номер, необхідно поставити завдання, які учні повинні виконати до кінця уроку.

Урок-аукціон "Текстовий редактор", завдяки якому учні 4 класу придбали цінні речі завдяки своїм знанням.

Інформатичне кафе"Алгоритм". Дія відбувається в уявному кафе, де учні отримують меню. В ньому кожна страва – це завдання. Вартість страви – знання, дисципліна, правильність, уважність.

Підводячи підсумок своєї роботи, хочу зазначити, що саме нестандартні уроки є моєю педагогічною знахідкою і успіх гарантований лише для тих, хто прикладає для його здійснення власні зусилля. Тому, я й надалі докладатиму великих зусиль, щоб успіх і бажання до навчання був у кожного учня.


Имя файла: -
Размер файла: 3.7 mb
Скачать фаил
Мобільні технології на уроці історії.
Гра як потужний стимул для навчання
 

Коментарі (0)

There are no comments posted here yet

Залишити свій коментар

Posting comment as a guest.
0 Characters
Вложения (0 / 3)
Share Your Location

Редакція порталу «Учительський журнал он-лайн» може не поділяти точки зору автора та користувачів порталу, які висловлюються у формі коментарів до статей, повідомлень на форумі тощо. Автори публікацій відповідають за достовірність фактів, цитат, власних назв і т.п. Матеріали публікуються в авторському варіанті; ілюстрації, пунктуація і лексика авторські. Претензії не приймаються. Матеріали не рецензуються.

Контакти

вул. Плеханівська, 66, оф. 11, м. Харків, 61001 
Адміністратор порталу:
Тел. : +38 (068) 375-46-34
Тел. : +38 (066) 820-40-65
Тел. : +38 (057) 731-96-33
(с 9.00 до 17.00 субота, 
неділя - вихідний
)

e-mail:  
Premium Joomla Templates