Наповнюємо школу посмішками
Анотація: Посмішка ефективно впливає на всі аспекти нашого життя, робить його кращим.
Однак цей людський природній дарунок чомусь рідко використовується вчителями в навчально-виховному процесі, у книгах по педагогіки?
Візьміть усі підручники по педагогіці, які тільки будуть у вас під рукою, і шукайте в них слово «посмішка». Знайдете його в них чи ні? Беріть педагогічні й психологічні словники й шукайте в них те ж саме слово. Не знайшли? Багато хто шукав «посмішку» у педагогічних підручниках, словниках, енциклопедіях, але її в них не так і не виявив.
Можливо з цього зробимо висновок про те, що Посмішка не має ніякої педагогічної цінності, її не назвеш ні методом, ні принципом, ні закономірністю навчання й виховання? Отоді й побачимо «причину», чому слово, що позначає таке психічний стан, не знайшло місця ні в педагогічних, ні в психологічних джерелах.
Багатьом здається, що учителеві посміхатися дітям необачно. Навіщо таке слово манірному педагогічному мисленню, коли є звичні педагогічні слова: строгість, вимогливість, перевірка, контроль, керування, оцінка, тестування, пояснення, закріплення й т.п. Тут не до посмішок. Давайте розберемося ...