Монстри і монстрики шкільного життя

       Чи знаємо ми, що таке школа? Так, це храм знань. А те, що у цьому храмі мешкають злі страшні монстри, вам відомо? І ці жахіття однаково лякають дітей, батьків і вчителів. Найбільшого і найлютішого монстра звуть Домзав, він переслідує учнів після школи і вимагає виконати вправу або задачу, погрожує низькою оцінкою у класному журналі або батьківським ременем. Не боїться ні сліз, ні нарікань, ні удаваної хвороби. Непереможний, хитрий, жорстокий. Коли заплакані й украй перелякані чада шукають допомоги й порятунку у мами чи тата, страховисько береться за батьків. Під його пильним наглядом збентежені власним невіглаством матусі й татусі пишуть у чат SOS-повідомлення вчителю з риторичними питаннями. Цікавляться тим, де знайти інформацію, що підкреслити, як пояснити, у кого списати. Тут Домзав починає терзати зболену учительську душу, яка цілісіньку ніч буде мучитися роздумами про те, чи не багато було задано бідним знесиленим учням, чи варто детально описувати алгоритм виконання вправи, наскільки завдання розвиває самостійність, творчі здібності та формує компетентності дітей. Усі три ланки навчального процесу охоплені панікою, а монстр лише задоволено тре лапи і щасливо посміхається.

     Але на двобій із Домзавом стають творчі вчителі. Бо не тільки цей страхолюд стоїть над душею, а й адміністрація. Завучі чомусь вважають, що у вчителя-філолога всі учні обдаровані, тому мусять легко й швидко написати вірш на профорієнтаційну годину «Я обираю професію майбутнього» (див. посилання), доступно й цікаво розповісти молодшим школярам про права споживача у межах Тижня правових знань (див. посилання), проілюструвати яке завгодно прислів'я чи фразеологізм. Вчитель же хапається за голову, не знаючи, коли це робити і як пов'язати з темою уроку. Якщо ж передати ініціативу Домзаву, то як оцінити таку роботу і як змусити учнів вивчити ще й теоретичний матеріал або виконати вправу. Дуже просто: диференціювати домашнє завдання на три групи, а саме для розуму, для рук і для душі. Тоді кожен учень зможе обрати не лише рівень, на якому буде працювати, а ще й продемонструвати свої здібності, нахили, хобі. Для розуму – обов'язковий блок, адже засвоїти тему мають всі. Це може бути теорія, вправа з підручника, складання схеми або таблиці.Максимальна оцінка за виконання – 9 балів. Завдання високого рівня – для рук і для душі на вибір. Блок «Для рук» призначений художньо обдарованим учням, які гарно малюють, в'яжуть, вишивають, роблять поробки з різних матеріалів. Групою «Для душі» можуть зацікавитись юні поети, прозаїки, композитори і написати вірш, новелу, блюз на задану тему. А якщо таку роботу ще й оформити з використанням ІКТ, то вона автоматично стає народним надбанням, неоціненним скарбом.

     Ось приклад такого домашнього завдання з української мови (тема «Невідмінювані іменники»):

●Для розуму: - вивчити теоретичний матеріал з §12 (1 – 3 бали);

- скласти опорну схему «Рід невідмінюваних іменників» (4 – 6 балів);

- скласти діалог, використовуючи якомога більше невідмінюваних іменників (7 – 9 балів).

На вибір!

●Для рук: намалювати (вишити, зв'язати) невідмінюваний іменник, який ми не використовували укласі (10 – 12 балів).

●Для душі: написати невеликий вірш, який допоможе нам краще запам'ятати невідмінювані іменники (10 – 12 балів).

      І ось вже на очах кровожерливий монстр Домзав перетворюється на маленького гарненького білого і пухнастого монстрика-малюка. Візьмемо його на ручки, приголубимо, і всім буде щастя!

(У наведених прикладах використані авторські вірші Жукової Ганни, учениці 10-В класу, та малюнки учениць 8-А та 8-Б класу Давиденко Марії, Махно Юлії, Михайлової Катерини, Насіковської Софії, Дорошенко Валерії, Нагоги Нонни).

​Анотація: Дане есе про найскдадніше, на мою думку, у роботі вчителя - домашнє завдання. Для багатьох моїх колег це справжній нічний кошмар. Адже його треба диференціювати, воно має розкривати індивідуальні здібності учнів, бути цікавим та невеликим за обсягом. Пройшовши всі кола пекла, я знайшла власний шлях вирішення цієї проблеми. Хочу у гумористичній формі поділитися ним з вами. Хто знає, може якийсь зневірений вчитель чекає саме на мою пораду :).


Имя файла: _20190111-204007_1
Размер файла: 4.6 mb
Скачать фаил
Имя файла: _20190111-204020_1
Размер файла: 4 mb
Скачать фаил
Имя файла: 1
Размер файла: 3.7 mb
Скачать фаил
Ким є педагог ХХІ століття?
Закони Мерфі на уроках інформатики
 

Люди, участвующие в этой беседе

Комментарии (1)

  1. Марія Володимирівна Юдіна

Пані Анастасія, чудовий матеріал. Хочемо надрукувати його у журналі "Педагогічна майстерня" ВГ Основа. Будь ласка, якщо ви не заперечуєте, надішліть мені ваші дані: посада, місце роботи, домашня адреса, телефон. Мій меіл З...

Пані Анастасія, чудовий матеріал. Хочемо надрукувати його у журналі "Педагогічна майстерня" ВГ Основа. Будь ласка, якщо ви не заперечуєте, надішліть мені ваші дані: посада, місце роботи, домашня адреса, телефон. Мій меіл З повагою. Марія Юдіна

Подробнее
  Вложения
  Гость
There are no comments posted here yet

Залишити свій коментар

Posting comment as a guest.
0 Characters
Вложения (0 / 3)
Share Your Location

Редакція порталу «Учительський журнал он-лайн» може не поділяти точки зору автора та користувачів порталу, які висловлюються у формі коментарів до статей, повідомлень на форумі тощо. Автори публікацій відповідають за достовірність фактів, цитат, власних назв і т.п. Матеріали публікуються в авторському варіанті; ілюстрації, пунктуація і лексика авторські. Претензії не приймаються. Матеріали не рецензуються.

Контакти

вул. Плеханівська, 66, оф. 11, м. Харків, 61001 
Адміністратор порталу:
Тел. : +38 (068) 375-46-34
Тел. : +38 (066) 820-40-65
Тел. : +38 (057) 731-96-33
(с 9.00 до 17.00 субота, 
неділя - вихідний
)

e-mail:  
Premium Joomla Templates