Увага! На сайті тривають профілактичні роботи, частина контенту недоступна
( У категоріях: "Англійська мова і література", "Музика, мистецтво, художня культура", "Психологія", "Інше" може не бути файлів).

Часи дієслова. Теперішній час


Тема: Часи дієслів. Теперішній час

Мета: Розширити знання учнів про час як граматичну категорію дієслова; звернути їх особливу увагу на зміну дієслів у теперішньому часі; розвивати когнітивну компетентність, уважність, вдумливість, аналітичне мислення, вміння працювати у групах над створенням міні-проектів, презентувати власну роботу; виховувати любов до рідної держави, зацікавити до відвідування найвизначніших міст країни

Тип уроку. Урок вивчення нового матеріалу(урок-подорож і з елементами групової проектної діяльності)

Обладнання: відеоматеріали, презентації, мікрофон, картки для аукціону

ХІД УРОКУ

І. Організаційний момент.

1. Вправа «Очікування» (метод «Мікрофон»).

- Чого кожен з вас очікує від уроку? (Напр.: Я очікую, що на уроці буде цікаво; дізнаюсь про щось корисне, важливе; будемо працювати вгрупах. Цей урок навчить мене…робити висновки, висловлюватись грамотно…).

Вчитель:я теж хочу висловити свої очікування: я очікую від уроку, що усі ви опануєте матеріал про часи дієслова, удосконалите пунктуаційні та орфографічні навички, уміння аналізувати, систематизувати, доводити й обґрунтовувати…

Вчитель: До того ж урок у нас сьогодні буде трохи незвичайним, адже ми з вами здійснимо уявну подорож Україною. Але перш ніж почати, нам необхідно з'ясувати тему нашої подорожі.

ІІ.Повідомлення теми, мети і завдання уроку.

1. Вправа «Мобілочка-підказочка».

- Отже, до справи. Щоб з'ясувати тему подорожі, необхідно за допомогою «Мобілочки-підказочки», розшифрувати тему. Будьте уважні! (слайд)Ось зображений екран мобільного телефону. Поряд із цифрами набору розташовані літери. Але вам від кожної цифри необхідно виокремити лише одну літеру, яка є частиною слова-загадки.

Наша тема складається з двох слів. Увага! Номер: 7264 34365522

- Часи дієслів (записую тему на дошці).

- І на сьогоднішньому уроці ми закріпимо знання про часи дієслів, здобуті у попередніх класах.

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності

ІV.Опрацювання і вивчення нового матеріалу

  • 1.Бесіда (метод «Незакінчене речення»)

Вчитель: Із темою«Часи дієслова» вам доводилося зустрічатися у початковій школі. Тож, щоб під час подорожі не виникало жодних непорозумінь,давайте швиденько спробуємо згадати, що нам відомо, використовуючи метод «незакінченого речення» (речення спливають на екрані)

  • -Дієслова мають ….., ……, ……. часи.
  • -Дієслова минулого часу вказують на дії, які відбувалися…( до моменту повідомлення про них)
  • -Дієслова теперішнього часу означають дії, які відбуваються… (під час повідомлення про них)
  • -Дієслова майбутнього часу називають дії, які відбудуться…(після повідомлення про них)
  • 2.Спостереження з елементами аналізу (на екрані)
  • -Прочитати речення, знайти дієслова, поставити до них питання.
  • Україна – вільна і суверенна держава, одна з найбільших у Європі.Не кожна країна світу похвалиться таким багатющим природним скарбом, як наша Батьківщина. Заворожують і дивують її неозорі степи, захмарні Карпатські гори, глибоководні озера і піски пустелі, ласкаві морські води і бурхливі річкові потоки… І хто б не завітав до нас у гості – всіх зачарує і закохає у себе красуня-Україна.

V. Закріплення вивченого

1. Гра «Аукціон»

Вчитель:ну, що ж ,інформацію для подорожі ми з вами зібрали. Але виникає інше питання : на чому б нам вирушити у подорож: щоб і швидко і комфортно? (діти відповідають). Але ж ви знаєте,що для подорожі літаком необхідні квитки. І я пропоную вам їх зараз придбати на нашому аукціоні. Розраховуватимемось ми знаннями. Вам необхідно згадати і записати якнайбільше прислів'їв з дієсловами і назвати їх час.(діти хвилинку радяться, потім беруть участь у торгах)Тож, 1 лот – квитки першого класу. Початкова ціна – 1 речення. Хто дасть більше?..... (діти складають речення) Група, яка згадала менше речень отримує квитку ІІ класу, а група, яка найменше- економ-класу.

Вчитель: Ну що ж, займайте свої місця і вирушаємо (відео зльоту літака)

2.«Хвилинка-новинка» (сприйняття нового матеріалу)

Розповідь вчителя поки ми з вами в дорозі, давайте прослухаємо повідомлення від стюардів нашого авіалайнера.

(Шановні пасажири, бажаємо вам приємного перельоту. Пам'ятайте про техніку безпеки. А для вашої ефективнішої екскурсії прослухайте наступну корисну інформацію: дієслова у теперішньому часі відмінюються за числами і особами. А ще запам'ятайте, що дієслова теперішнього часу завжди є недоконаного виду. Дякую за увагу. Готуйтеся до посадки)

(звук і відео посадки літака)

3.Презентація робіт груп із вибірковими завданнями

Вчитель:Шановні пасажири, прошу вас до виходу. Ми з вами прибули до міста Полтави. Що ж цікавого нас тут чекає?

(учні І групи презентують місто Полтаву, а інші групи не лише дивляться і слухають, а й записують дієслова минулого часу).

Вчитель: ми побували у чудову місті, а зараз давайте вирушати до серця нашої держави – міста Києва. (відео взліт, посадка). Що ж, золотоверхий Києве, вітай нас!

(учні ІІ групи презентують місто Київ, а інші групи не лише дивляться і слухають, а й записують дієслова теперішнього часу).

Вчитель: Дякуємо за змістовну екскурсію, а ми вирушаємо далі, у місто кави і затишку, у Львів.

(взліт, посадка)

(учні ІІІ групи презентують місто Львів, а інші групи не лише дивляться і слухають, а й записують дієслова майбутнього часу).

VІ Закріплення вивченого

  • 1.Творче завдання.

Вчитель: Щиро дякую усім представникам груп за доволі цікаві екскурсії містами України. А зараз прошу вас на борт літака. Повертаємося у рідну Одесу (запис літак взліт, приземлення)

Ласкаве сонечко, грайливі хвилі Чорного моря, Дерибасівська, оперний, Дюк… Ми – вдома. Одеса… Місто повне поетики і ліризму… Тож і завданнячко відповідне

  • -Прочитати вірш Анатолія Качана «Білі ночі в Одесі». Замінити дієслова неозначеної форми на дієслова теперішнього часу.

Білі ночі в Одесі

По вулицях Одеси

В святковому вбранні

Акації-принцеси

(Гуляти) навесні.

З Приморського бульвару,

Мов сивий капітан,

В зелених окулярах

(Вітати) їх платан.

А з порту, вічно юний,

Як дівчині моряк,

Акація-красуням

(Підморгувати) маяк.

(Шептати) хвиля хвилі:

«На берег (подивитись), -

Це знову ночі білі

В Одесі почались.

Білі ночі в Одесі

По вулицях Одеси

В святковому вбранні

Акації-принцеси

Гуляють навесні.

З Приморського бульвару,

Мов сивий капітан,

В зелених окулярах

Вітає їх платан.

А з порту, вічно юний,

Як дівчині моряк,

Акація-красуням

Підморгує маяк.

Шепоче хвиля хвилі:

«На берег подивись, -

Це знову ночі білі

В Одесі почались»Анатолій Качан


  • 2.Бесіда:
  • Наша подорож була стрімкою і насиченою. Давайте сядемо в тихому парку, ізгадаємо усе, що ми сьогодні вивчили.

    • -На які часи розподіляються дієслова?
    • -У чому полягає особливість поділу дієслів на часи?
    • -Чим характеризуються дієслова теперішнього часу?
    • -Які граматичні категорії властиві дієсловам теперішнього часу?

    VІІ. Підсумки

    «Мікрофон»

    • 1.Чи був для вас урок цікавим?
    • 2.Чого ви навчилися?

    Огоошення результатів роботи учнів на уроці.

    VІІІ. Домашнє завдання.

    Вивчити правила параграфа 8, виконати вправу 74, с. 43


    Имя файла: -
    Размер файла: 904 kb
    Скачать фаил
    Имя файла: ----
    Размер файла: 2.1 mb
    Скачать фаил
    Имя файла: ---
    Размер файла: 1.4 mb
    Скачать фаил
    Словосполучення як основна одиниця синтаксису
    Повість М. Коцюбинського «Тіні забутих предків». О...
     

    Коментарі (0)

    There are no comments posted here yet

    Залишити свій коментар

    Posting comment as a guest.
    0 Characters
    Вложения (0 / 3)
    Share Your Location
    © 2018 ТОВ «ВГ «ОСНОВА». © 2018  Учительський Журнал он-лайн. Всі права захищено.  Joomla! - безкоштовне програмне забезпечення, яке розповсюджується за ліцензією GNU/GPL.