1.ЛЮДИНА ТА ЇЇ МОЖЛИВОСТІ

Всі шукають людину, яка врятує нас? Нам потрібна така людина! Не шукайте її. Вона перед вами. Ця людина – ви, я, кожен з нас!

О.Дюма

1.1. Мета з якою народжується людина. Починаючи з найдавніших часів, людство намагалось визначити, в чомусенс життя. Не один філософ присвятив своє життя розкриттю таємниці призначення людини. Так, Платон, один із великих мислителів людства, писав: "Все що створено, створено з якоїсь причини та обумовлено необхідністю." І Ви прийшли в цей світ не для того, щоб боятися, щоб бутислабкими та пасивними. Ви тут для того, щоб сяяти та зробити його кращим!!! Забути про це – зрадити самому собі.

Незаперечнийдоказ, який випливає із цього твердження можна сформулювати так: мета нашого життя в тому, щоб реалізувати той потенціал, який є в нас та бути щасливими.

Саме таку точку зору на сенс життя і має гуманістична психологія – найбільш прогресивна на Заході теорія особистості.

Отже, життя дається нам для того, щоб ми могли досягти в ньому успіху, бути щасливим та самореалізуватися. Для того, щоб визначити, наскільки вдало склалося наше життя, потрібно порівняти наші потенційні можливості з їх реалізацією. Яким же потенціалом володіє людина? Величезним.

А.Ейнштейн відзначав, що кожна дитина народжується геніальною. І від неї очікують досягнення майстерності, як найменше в одній із сфер життя, і у неї дійсно є така можливість. Це також відображено в теоретичних засадах гуманістичної психології:

людині притаманний потенціал до безперервного розвитку і реалізації творчих можливостей;

основний мотив поведінки людей – прагнення до самоактуалізації;

людина – активний творець власного життя, головний синхронізатор своєї поведінки і долі.

Гуманістичні психологи, говорячи про природний потенціал позитивного і конструктивного зростання людини, також переконані в реалізації цього потенціалу при певних умовах.

Яким же чином ми можемо реалізувати наші потенційні можливості, що ми звичайно робимо для цього, як це відбувається?

Можна сказати, що спочатку наші потенційні можливості сплять в нас (у вигляді задатків), вони немовби очікують випадку, коли ми їх почнемо реалізовувати, щоб піднятись до небувалих вершин.

Кожен із нас з'явився в цей світ з певною метою. Однак ми не знаємо цієї мети, іншими словами, не знаємо чого ми, власне кажучи, хочемо. Тому наші потенційні можливості (задатки) продовжують «спати» в нас, і з часом можуть зовсім пропасти. Недаремно над входом у школу давньогрецького філософа Сократа можна було прочитати слова: "Пізнай самого себе."

Уявіть собі, що у вашому розпорядженні є унікальний комп'ютер, але ви не вмієте управляти ним. То ж у такій ситуації ви не можете використати його ефективно. Те ж саме відбувається і з людиною, яка не знає себе і свого призначення.

Якщо кожен з нас дійсно був створений з певною метою, то нам вже дано все, що необхідно для досягнення і здійснення нашого призначення.

Проблема тільки в тому, чи зможемо ми розпізнати, яке саме наше призначення, іншими словами, чи знайдемо ми інструкцію від свого біокомп'ютера.

Ті, хто її знайшов, досягли великих успіхів у розумовому, духовному та фізичному розвитку. Наведемо деякі приклади.

Феноменальнапам'ять:

Ю. Цезар і О. Македонський знали в обличчя та по імені біля 30000 своїх вояків;

Л.Ейлер пам'ятав шість перших ступенів всіх чисел до ста;

шахіст Альохін міг грати по пам'яті, з 30-40 партнерами.

Диво-рахівники:

голландський математик В.Клейн добував 19 ступінь із чисел зі 133 цифрами;

змагання з обчислювальною машиною в інституті кібернетики Української академії наук в 60-х роках 20 століття виграв аспірант І. Шелушков.

Високі зразки моральної якості показали: М.Тереза, Я.Корчак, В.Сухомлинський, А.Сахаров, О.Марес'єв та багато інших.

Величезні фізичні можливості:

До 72 років був непереможеним всесвітньо відомий борець І. Піддубний;

1907 рік, український велетень, цирковий борець Т.Корінь показав на арені цирку в місті Чикаго незвичайну виставу: поєдинок з левом. Через декілька секунд лев був мертвий, а борець завоював унікальну нагороду: велику золоту медаль з надписом: "Переможцю левів".

Величність людини підтверджується і знаменитою книгою рекордів Гіннеса, в якій узагальнюються різноманітні досягнення людства і його величезні можливості.

Всі ці приклади свідчать про те, що природа наділила людину внутрішніми безмежними можливостями. Саме це дає нам підстави говорити, що кожна людина має певний талант та народжена для успіху.

І дійсно, безталанних людей немає. Є явна та прихована краса і обдарованість. Прихована краса і обдарованість подібні алмазу. Адже алмаз – мало примітний, тьмяний камінець. Але після обробки він перетворюється в брильянт, який сяє всіма гранями.

Приховану красу, обдарованість часто не бачать, не виявляють (навіть за допомогою тестів), не піддають «обробці».

В історії людства є багато прикладів, коли відомі в майбутньому люди в дитинстві і юності були непримітними і навіть сприймалися «гидкими каченятами» ( а не майбутніми«лебедями»).

Так від глузувань однолітків і вчителів страждали Н'ютон, Едісон, Достоєвський. Багато хто з великих вчених оцінювався в дитинстві та юності як тупі, зовсім позбавлені обдарувань.

Як не пригадати, що видатний письменник Чехов ніколи не отримував за шкільні твори більше трійки. Салтиков-Щедрін написав твір за свою доньку і отримав двійку та ще й з припискою: «Не знаєте ріднумову». При відборі в оперний хор був прийнятий Горький, а Шаляпіну ( майбутньому знаменитому оперному співаку) – було відмовлено. В атестаті Гегеля (майбутньому славнозвісному філософу) було вказано, що він має добрі здібності, але мало знань, а в філософії він – цілковитий ідіот. Знаменитому художнику Куїнджі тричі відмовляли при вступі в Академію мистецтв.

Список «гидких каченят» можна продовжити. Проте індивідуальність цих особистостей виявилась яскраво, коли вони самі «зробили себе», не повіривши всім, - всім, хто бачив в них тільки «гидких каченят».

Однак трагедія складається в тому, що значно частіше люди вірять та сприймають негативну оцінку їх індивідуальності, через це живуть сірим, буденним життям, вірячи, що саме такою і є їх доля.

Але ж більшість людей – потенційні «лебеді»!

Чому трапляється так, що вони реалізують свій величезний потенціал лише на 10%? І чому виходить так, що коли люди визначають, нарешті, чого вони бажають, то все-таки не можуть здійснити це. В чому причини?

1.2. Перешкоди на шляху людини. Чи були у вас великі плани, великі мрії? У багатьох вони, звичайно, були. А якщо бути чесним перед самим собою, то більшість з нас плекають ці мрії і зараз, але виправдовують свою бездіяльність тим, що приходиться виконувати інші справи, немає часу, умов, здібностей тощо.

Ми придумуємо в своє виправдання безліч відповідей. Однак наскільки вони вагомі? Задумайтесь на хвилину про Юлія Цезаря. Чи знаєте ви, що Юлій Цезар писав свої праці вночі в наметі, коли римське військо спало, а вранці вів своїх вояків у бій?

Чи знаєте ви, що Гендель написав свої музичні твори після того, як лікарі повідомили його, що він невигойно хворий, що Бетховен писав музику і після того, як став цілком глухим? Чи задумувалися ви над тим, що троє великих поетів – Гомер, Мільтон і Данте – були сліпими? Хто міг повірити в те, що каліка стане президентом США (та ще й на декілька строків!)? Однак Т. Рузвельт став ним.

Згадайте про Є. Гленні, котра в свої двадцять років міцно зайняла своємісце як видатний соло-ударник, хоча була абсолютно глуха.

Тому не вважайте себе чимось обмеженими і не говоріть собі: «О, ні, тільки не з моїми можливостями. Я ніколи не зможу зробити те, що хочу». Можливо, ви скажете: «Все це чудово, але мені потрібно працювати». Але і в цьому випадку для вас є новини. Ви уявляєте собі товщину роману «Унесені вітром»?Маргарет Мітчел написала його, працюючи в газеті цілий день.

Тож подумайте ще раз про свої заповітні бажання. Зважте знову аргументи, які ви придумали для виправдання неможливості виконання вашої мрії. Пам'ятайте, що ці виправдання в дійсності є фальшивими.

Відкиньте їх і налаштуйтесь на те, що ваші бажання можуть бути виконані, і їх виконання у ваших руках.

То що ж тоді вас утримує на місці і не дозволяє реалізувати свій потенціал?

Песимізм. Він є суттєвою перешкодою на шляху до реалізації свого таланту. Характерною рисою песимістів є їх віра в те, що невдачі в їх житті будуть тривати довго, загублять всі починання, винуваті в них вони самі.

Оптимісти ж, коли їх спіткає невдача, ставляться до неї цілком інакше. Вони вірять , що поразка має тимчасовий характер, випадкова, і що не вони в ній винні, а зовнішні обставини. Поразка не спроможна зломити їх. Несприятливу ситуацію вони сприймають як виклик і борються з нею зподвоєною енергією.

До яких наслідків призводять ці два способиоцінки причин невдач?

Песимісти легше здаються і частіше впадають в депресію.

Оптимісти частіше досягають успіхів у різних сферах життя. На конкурсні посади оптимістів приймають частіше, ніж песимістів. Здоров'яу них значно краще. Є всі підстави вважати, що й живуть вони довше, а головне – щасливіше.

Якими б достоїнствами ми не володіли, наші здібності і бажання можуть бути придушені «гирями песимізму».

Саме вони заважають нам знайти вихід із критичної ситуації, оскільки«вага» цих гир тисне на нас (нашу психіку) так, що ми ледве можемо рухатися. Наявність песимізму багатьом людям серйозно ускладнює, а іноді й цілком, самореалізацію їх потенційних можливостей .

Боязнь невдач і страх бути безглуздим. Саме вони ускладнюють наше просування до успіху і реалізації свого потенціалу. Діти, як правило, не бояться самовиражатися відповідно до тих схильностей і здібностей, якими їх наділила природа.

Індійський поет і письменник Р.Тагор говорив, що кожнадитина несе в собі "знамення того, що Бог ще остаточно не розчарувався в людях." Діти зовсім не бояться слідувати своїм бажанням, не бояться вільноїгри уяви доти, доки критичні зауваження батьків і вчителів не відіб'ють охоту до цього. Саме тому досить часто діти виростають невпевненими в собі людьми, які загубили безпосередність, індивідуальність і не знаходять у собі відваги для ризику і пригод, якими повне наше життя.

Їхня поведінка на людях, по суті, стає автоматичною, яка відбиває думку людей про них. Постійно дивлячись в соціальне дзеркало умовностей, вони весь час намагаються "нарядитися в плаття", яке зшите з «авторитетних» думок інших. І тому з часом активна, творча, оптимістична особистість перетворюється в пасивного песиміста, невдаху.

Страх змін. Все, про що раніше нам не доводилось розмірковувати і з чим раніше ми не мали справи, викликає у нас певний страх, почуття дискомфорту. "Незручні" думки і перспектива займатися тим, чим не займалися раніше, підвищує наш рівень тривоги. Це, в свою чергу, посилює почуття страху і підштовхує нас до переконання, що неможливо зробити те, що ми мали намір зробити. Ось тому ми й боїмося майбутніх змін.

Але ж будь-яке зростання, розвиток припускають нові способи дій, зміни в нашому житті. Проте передчасне розчарування в тому, що наше бажання не можна виконати або нам буде в новій ситуації гірше, часто призводить до того, що ми "складаємо зброю" перед тим, як вирішуємо "вступити в бій".

Тому важливо зрозуміти,щоб рухатися далі, неможливо обійтись без змін. Потрібно також пам'ятати, що кожна зміна несе з собою щось нове, і тим самим надає нам можливість продемонструвати свої творчі можливості, які почнуть все більше і більше розвиватися в міру того, як будуть відбуватися зміни в вашому житті.

Найбільша помилка: прийняття рішення не робити помилок. Ще один важливий чинник, який діє на нас і стримує наш розвиток – наші минулі помилки і невдачі, страх робити помилки.

Одначе, який сенс припиняти діяльність тільки тому, що ми робимо помилки? Ми б взагалі нічого не досягли, якщо б припинили займатися тим, у чому хоча б раз припустилися помилки, чи не так?

Припустимо, маленькою дитиною ви вперше спіткнулись, впали на підлогу і подумали: «Ага, це повний крах. Нічого не вийде». Припустимо, що вперше зробивши помилку в простому арифметичному прикладі, ви б зовсім припинили займатися арифметикою: тоді б ви так і не навчилисярахувати гроші, купувати речі в магазині тощо.

Нам потрібно зрозуміти, що здатність помилятися є суттєвою частиною нашого життєвого досвіду, і якщо ми будемо уникати помилок, то просто не зможемо вчитися, розвиватися, поступово позбавимо себе всього доброго і корисного в житті.

Інша справа – повторення помилок, якого, звичайно, треба уникати. Нерозумно наступатина одні і ті ж граблі. Проте ще більше нерозумно після кожної помилки впадати в розпач. Помилки потрібно аналізувати і робити для себе корисні висновки.

Отже благословіть свої помилки, подякуйте їм за науку, і почніть справу знову але … по – новому.

Більшість людей не використовує можливостей, що дає життя. Незалежно від того, як складається ваше життя, у вас завжди є безмежні можливості. Однак більшість людей ніколи не задумується над тим, на що вони спроможні, відмовляються від своїх ідей, не використовують своїх можливостей, посилаючись на важкі умови, «не щастить», «не виникає сприятлива ситуація» тощо. Але якщо ви постійно очікуєте все нових і нових можливостей, жалкуючи що вам не підходить ні перша, ні друга, ні третя, товрешті-решт вам залишиться тільки одне – висловити своє останнє виправдання: «Я вже дуже старий». До останнього дня свого життя ви будете відчувати прикрість від свідомості того, що світ був проти вас, що ваш геній так і не отримав того визнання, на яке він заслуговував, ви будете думати, що той, хтодосягнув успіху в житті, зобов'язаний лише «везінню» і«зв'язкам».

То ж,мабуть, безглуздо очікувати будь-якої можливості, розраховуючи на те, що це відбудеться якось само по собі, - це, ніби, стояти посеред парку і очікувати, що вам в руки влетить волейбольний м'яч. Ніяка можливість не буде переслідувати вас, навпаки, ви повинні шукати і знаходити її.

Неробство – гальмо нашого розвитку.Пригадаймо відому фразу «рух – це життя. А якщо рух припиняється, або ж не починається, то немає і життя, і розвитку. Всесвіт наповнений активністю. Рух - повсюди. Ніщо ніколи не зупиняється. Якщо ми не бажаємо порушувати порядок, то повинні діяти.

Це не означає, що нам слід внутрішньо напружуватися або боротися з кимось. Ні, ми повинні бути провідниками закону активності. Цей закон нам належить використовувати в усіх наших справах. Тому підтримуйте рух справ– і незабаром до вас прийде впевненість і успіх.

Отже, будьте обачливими, щоб не потрапити в колесо неробства, завжди робіть щось нове, різноманітне, і життя для вас стане великою грою, в якій вам надається провідна роль. Бо великі справи робляться тими, хто має великі задуми, а потім «виходить» у світ і здійснює їх.

Цікавтесь життям, якщо бажаєте, щоб життя цікавилось вами. Впливайте на життя, і воно буде діяти через вас. Саме так ви зможете стати успішною та щасливоюлюдиною.

Відкладання на потім. Майже кожному з нас доводиться відкладати будь-які справи на потім. Ця звичка є однієюіз серйозних перешкод на шляху розвитку людини. Існує багато причин, через які ми відкладаємо виконання справ. Найбільш характерно, що така форма поведінки допомагає нам займатися самообманом, не відчуваючи мук совісті. Хитрість у тому, що ніхто не може попрікати нас у небажанні робити намічену справу, тому що ми завжди можемо відповісти: «Я ж сказав, що зроблю це пізніше, але час ще не підійшов».

Проте, якщо ви почнете боротися з ледарством (зі своєю звичкою відкладати справи), ви відчуєте, що це в значній мірі допоможе вам уникнути турботи, яка часто виникає у людей стосовно своїх планів. Коли ви відкладаєте щось на потім, то, фактично, замість того, щоб зробити це зараз і побачити результат, ви починаєте турбуватися, чи зможете зробити це в майбутньому.

Але при цьому не зупиняйтеся на думці, що ви повинні зробити це найкраще, а тому вам потрібно підготуватися. Пам'ятайте, що не зовсім вдалий, але здійснений задум значно кращий, ніж чудовий, але не здійснений.

Нетерпіння.Багато хто з нас страждає від поспіху, намагаючись робити і отримувати все якомога швидше. Ми робимо те, що можна зробити швидко і легко, і намагаємося уникнути того, що важке і займає багато часу. В результаті… не досягаємо наміченої мети.

Згадаймо, скільки спроб довелось здійснитивідомому винахіднику Едісону, щоб створити електричну лампу - 1000! І якби він був нетерплячим – то цей винахід стався б значно пізніше. Точно так складаються справи в будь-якій діяльності.

Тому при володінні терпінням, настирністю навіть людина з маленькими здібностями часто досягає успіху там, де геній без настирності виявився б неспроможним. Так відомий німецький поет і мислитель Йоганн Гете вважав, що старанність, терпіння – 90 % генія .

І дійсно, багато людей, на досягнення яких ми дивимося з захопленням і здивуванням, є прикладом величезного терпіння і настирності.

І тому, якщо ви попадаєте у скрутну ситуацію і все йде проти вас так, що ви не можете витримати ні хвилини більше, ніколи не здавайтесь, тому що саме в цей момент і починаються змінина краще.

Керуйтеся в своєму житті відомим прислів'ям: «Терпіння і труд все перетруть».

Орієнтація на посередність. Коли ви подивитесь на оточення, то важко ігнорувати той факт, що дуже мало людей живе щасливим, повноцінним і цілеспрямованим життям. Більшість не спроможна упоратися зі своїми повсякденними проблемами і протистоятиобставинам. Задовольняючись середнім рівнем, люди тим самим прирікають себе «тягти важкий віз» життєвих проблем. Орієнтація на посередність стала для багатьох способом життя.

Саме тому пересічна людина майже ніколи не наближається до реалізації свого безмежного потенціалу, бо живе з хибним переконанням, що вже знає про себе правду (я – посередність). Вона вірить тому, чому її вчили батьки, вчителі, вірить прочитаним книгам. Мільйони і мільйони людей сліпо дотримуються отриманим негативним настановам, які вони не перевіряють на відповідність дійсності. Вони продовжують і далі обмежувати себе, притримуючись цих настанов, цінностей, принципів, навіть якщо вже давно їх «переросли».

Як це не прикро, але більшості з нас притаманні такі негативні якості: песимізм, пасивність, нетерпіння, неадекватна (невротична) поведінка, страх перед змінами, відсутність віри у власні сили тощо.

Приведені вище результати аналізу причин низької реалізації людиною свого величеного потенціалутакож підтвержуються матеріалами соціологічного долслідження, яке було проведено серед учнів освітніх закладів професійної освіти різних регіонів України (750 учнів). Результати анкетування приведені нижче.

Анкета «Характеристика відношення учнів до успіху, невдач, проблем, своїх можливостей, майбутнього, життя».

п/п

Питання

Відповіді

Так

Ні

Важко відповісти

1

Чи хочеться Вам під час навчання уникнути невдачі

88

8

4

2

Чи вірите Ви, що вам вдасться реалізувати свої життєві плани

58

15

27

3

Чи вірите Ви у краще майбутнє

46

21

33

4

Чи перевищують вимоги, які ставить перед Вами життя, Ваші можливості

45

23

32

5

Чи залежить від Вас Ваш настрій

59

37

4

6

Чи часто Ви сумніваєтесь у своїх можливостях

45

48

7

7

Чи вважаєте Ви, що життя несправедливе

63

30

7

8

Чи вважаєте Ви, що думки впливають на Ваше життя

52

38

10

9

Чи вважаєте Ви що успіх залежить від збігу обставин

47

46

7

10

Чи нервуєте Ви, якщо виникають труднощі в житті

65

28

7

11

Чи часто в ваших невдачах винуваті інші люди

45

42

13

Отримані результатів свідчить про негативне відношення учнів до успіху, невдач, проблем, своїх можливостей, майбутнього, життя:

• невпевненість учнів в собі, в майбутньому, песимізм;

• усвідомленість, що життя, стан людини визначаються зовнішніми обставинами, а не собою, своїми думками, діями;

• неадекватне, невротичне відношення до життя, подій;

• пасивна життєва позиція.

Для подолання цієї негативної ситуації, потрібно в процесі навчання формувати в учнів активну життєву позицію,впевненість у власних силах, оптимізм, здатність до самореалізаціїв різних видах професійної діяльності, особливо, в умовах ринкової економіки.

Правда, іноді хтось або щось збуджує нашу зацікавленість у досягненні наших мрій, що включає у вас розвиток цілком впевненої у собі особистості. Щоб така ситуація не була випадковою, вам потрібно свідомо звільнитись від багатьох негативних переконань, звичок і … пам'ятати, що ви народились ТВОРЦЕМ і повинні, і можетеним бути.

1.3. Можливості людини в її владі. Підтвердимо цю тезу прикладами, якими так багате наше життя.

У льотчика – випробувача Берегового Г.Т. (у віці 50 років!) виникло бажання стати космонавтом. Лікарі виявляють у нього перебої в серці: дорога в космос закрита. Однакдва роки напружених тренувань дали позитивні результати. ПолковникБереговий Г.Т. став космонавтом, а потім – керівником Центру підготовки космонавтів.

Випробувач літака ТУ-144Е. Єлян у дитинстві був змушений ходити на милицях. Але подолав свою хворобу і зміг стати льотчиком-випробувачем вищого класу. Дав життя багатьом літакам.

Валерій Брумель – рекордсмен світу із стрибків у висоту. Аварія…ледь не ампутували ноги. Лікарі прогнозували інвалідність, але Брумель знову повернувся до стрибків.

Знаменитий важкоатлет Ю.Власов після того, як закінчив спортивну кар'єру, важко захворів. Лікарі прогнозували… смерть. Але він своїм розумом, наполегливістю зміг знову «збудувати» себе і почати повноцінне життя.

Відомий француз Ален Бомбер, щоб показати (довести) величезні можливості людини, вирішив на гумовому човні перепливти океан, і зміг це зробити.

Михайло Дивов зцілив себе від хвороби Бехтєрєва (перетворення хребта в соляний стовп з відмиранням всіх його функцій.) Моральний дух, воля, терпіння перетворили його із справжнього дідугана в атлета.

Валентин Дикуль – перелом хребта, повністю лежачий і приречений постійно лежати. Але… зміг вивести себе від повної інвалідності до виступів у цирку (жонглює з кулею вагою до 80 кілограмів! Витримує вагу автомобіля, що наїздить на нього).Створив центр з реабілітації людей з хворим хребтом.

Демосфен мав слабкий голос. Його мова була шепелява і з великим дефектом. Спроба виступити публічно закінчилась провалом. Тренування, тренування… і його слухає вся Греція. Про нього ми читаємо в книжках як про знаменитого красномовця.

Л.Толстой в юності намітив подолання трьох недоліків: безхарактерність, роздратованість, лінь… і досягнув свого.

Великий полководець О.В.Суворов у дитинстві був слабким, часто хворів. Однак зміг побудувати себе: гартування, постійна робота над собою. І ось результат: 60 битв і … 60 перемог.

На основі приведених прикладів можна зробити висновок: реалізаціяпотенційних можливостей людини підвладна їй.

І у вас шановний добродію, є можливість змінитися і досягти своєї величі.

Шекспір сказав: " Ми знаємо, хто ми є, але ми не знаємо, ким би могли стати !" Чи не підходить ця фраза для вас?Чи не зосереджуєтесяви занадто на своїхзасмученнях, помилках, невміннях вести справу, і лише зрідка замислюєтесь над тим, ким могли б стати?

Проблема полягає в тому, що ваше виховання було побудоване на засадах, котрі заважали вам усвідомити свою унікальність і … величність. Але ви є співучасником будівництва свого життя, ви володієте всіма можливостями, щоб змінити його.

Всі видатні особистості прийшли до однакового висновку: не можна шукати рішення своїх проблем у навколишньому світі. Про це нагадував і І.Христос: «Царство небесне в середині вас». Воно знаходиться не в якійсь далекій країні і не на небесах. Величезні сили знаходяться в кожномуз нас. Здоров'я, щастя і мир з самим собою – природний стан буття, якщо ви розірвете кайдани песимізму та зневіри у власні сили.

Прийнявши як факт свою унікальність, ви зможете звільнитися від тих обмежень, що наклало на вас попереднє життя, отже, і реалізувати свій безмежний потенціал. Талант, котрий є в кожному, потрібно відкривати самому, активно діючи і шукаючи своє покликання.

Пам'ятайте, ви єдиний, хто утримує вас на місці і не дозволяє творити великі справи. А кожен з вас звісно хоче їх творити, бути успішним, щасливим. Виконанню цього шляхетного бажання вам допоможе позитивне мислення.


2.ПОЗИТИВНЕ МИСЛЕННЯ: НЕОБХІДНІСТЬ, СУТНІСТЬ, ПЕРЕ...
ПЕРЕДМОВА
 

Коментарі (0)

There are no comments posted here yet

Залишити свій коментар

Posting comment as a guest.
0 Characters
Вложения (0 / 3)
Share Your Location

Редакція порталу «Учительський журнал он-лайн» може не поділяти точки зору автора та користувачів порталу, які висловлюються у формі коментарів до статей, повідомлень на форумі тощо. Автори публікацій відповідають за достовірність фактів, цитат, власних назв і т.п. Матеріали публікуються в авторському варіанті; ілюстрації, пунктуація і лексика авторські. Претензії не приймаються. Матеріали не рецензуються.

Premium Joomla Templates