Увага! На сайті тривають профілактичні роботи, частина контенту недоступна.

Свої розробки Ви можете подавати на розгляд. Вони будуть оброблені та додані на сайт  (влітку матеріали друкуются 1 раз на тиждень) 



Фото альбомы (1)
Друзья (0)
У пользователя еще нет друзей
Общие друзья (0)
В данный момент еще нет общих друзей
Группы (0)
Еще нет созданных групп

Последние обновления

Pinned Items
Recent Activities
  • Ірина Федорівна Григорків
    ​Анотація:  У молодшому шкільному віці важливо формувати здатність дитини пізнавати себе як члена сім'ї; родини, дитячого угрупування; як учня, жителя міста чи села; виховувати у неї любов до рідного дому, краю, вулиці, своєї країни, її природи, рідного слова, побуту, традицій. У початкових кла...
    1. Продолжить чтение
    Запись находится на модерации
    Запись успешно опубликована. Теперь она будет видна в ленте активности.
  • Ірина Федорівна Григорків
    ​Анотація: Багатьом учням математика здається нелегкою і мало зрозумілою, тому нерідко діти намагаються запам'ятати правила, не розуміючи їх, а це призводить до формалізму, гальмує дальше розуміння нового матеріалу. І саме тут на допомогу приходить така давня і надійна помічниця – гра. Вивчений...
    1. Продолжить чтение
    Запись находится на модерации
    Запись успешно опубликована. Теперь она будет видна в ленте активности.
  • ​Анотація:  У молодшому шкільному віці важливо формувати здатність дитини пізнавати себе як члена сім'ї; родини, дитячого угрупування; як учня, жителя міста чи села; виховувати у неї любов до рідного дому, краю, вулиці, своєї країни, її природи, рідного слова, побуту, традицій. У початкових кла...
    1. Продолжить чтение
    Запись находится на модерации
    Запись успешно опубликована. Теперь она будет видна в ленте активности.
  • ​Анотація: Багатьом учням математика здається нелегкою і мало зрозумілою, тому нерідко діти намагаються запам'ятати правила, не розуміючи їх, а це призводить до формалізму, гальмує дальше розуміння нового матеріалу. І саме тут на допомогу приходить така давня і надійна помічниця – гра. Вивчений...
    1. Продолжить чтение
    Запись находится на модерации
    Запись успешно опубликована. Теперь она будет видна в ленте активности.
  • Ірина Федорівна Григорків
    Формування громадянської
    свідомості молодших школярів шляхом національно-патріотичного виховання

    Якщо буде світло в душі,
    буде краса в людини,
    Якщо є краса в людини,
    буде гармонія в домі,
    Якщо є гармонія в домі,
    буде порядок у нації,
    Якщо є порядок у нації,
    буде мир у світі.

    Григорків І.Ф. вчитель початкових класів
    Бериславської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №3

    Національно-патріотичне виховання учнів початкових класів здійснюється у процесі навчально-пізнавальної діяльності як провідної шляхом внесення ціннісних складових у зміст навчальних предметів, відведення належного місця "спільно-взаємодіючій діяльності" як на уроках, так і в позаурочний час; гуманізації взаємин у системах "учитель-учень", "учень-учень"; використання вчителем демократичного стилю спілкування з учнями; створення умов для творчої самореалізації кожної особистості.
    У молодшому шкільному віці важливо формувати здатність дитини пізнавати себе як члена сім’ї; родини, дитячого угрупування; як учня, жителя міста чи села; виховувати у неї любов до рідного дому, краю, вулиці, своєї країни, її природи, рідного слова, побуту, традицій.
    У початкових класах соціальна і громадянська компетентності як ключові є міждисциплінарними та інтегруються через усі освітні галузі і спрямовуються на соціалізацію особистості, набуття громадянських якостей, дотримання соціальних норм і правил.
    Патріотичне виховання молодших школярів на уроках української мови здійснюється через реалізацію соціокультурної змістової лінії. Зокрема, під час вивчення розділу «Мова і мовлення» необхідно звертати увагу учнів на багатство і милозвучність української мови, захоплювати дітей її красою, пробуджувати любов до рідного слова, прагнення вивчати українську мову. У 3-4 класах слід пояснювати значення української мови для становлення незалежної самостійної держави України, роль української мови як державної.
    Формуючи культуру спілкування, доцільно збагачувати мовлення молодших школярів українськими формами звертання та формулами мовленнєвого етикету, пробуджувати інтерес до походження цих формул, показувати їх зв’язок із національними традиціями і звичаями українців.
    Чільне місце на уроках української мови повинно займати використання малих фольклорних форм – загадок, лічилок, мирилок, приказок і прислів’їв, народних прикмет, уривків з казок, дитячих пісень, колискових, щедрівок, колядок, веснянок, закличок тощо. Реалізуючи їх виховний потенціал, варто пояснювати дітям, що багатство і розмаїття народної творчості свідчить про мудрість і талановитість українського народу, а знання і трепетне ставлення до них стане запорукою збереження цього багатства для майбутніх поколінь. На уроках української мови звертаю увагу учнів на багатство
    І милозвучність української мови ,пробуджую любов до рід-ного слова .Використовую на уроках роботу із скоромовка-ми,загадками,прислів’ями.Наприклад.
    Доповни речення.
    «Без верби і калини…»(немає України.)
    «Людина без рідної землі…»(як соловей без гнізда.)
    «За рідний край…»(життя віддай.)
    «Та земля мила…»(де мати народила.)
    «Жити-…»(Вітчизні служити.)
    Склади прислів’я,співвідносячи їх частини.
    За рідний край земний рай.
    Рідний край - і в небі сумно.
    Без Батьківщини на своємі корені росте.
    Кожна травичка немає людини.
    Склади і запиши прислів’я.
    Своя,кожному,сторона,мила.
    Не,кожух, гріє,чужий.
    Грудка,за, дорожча,землі,золото,рідної.
    Творча робота.
    Горобчики тут побували.
    Дзьобиками букви поскидали.
    Потрібні букви в ряд складеш
    Вірш про Україну ти складеш.
    Х*ч м*л*й я, не*ел*кий,
    З*т* д*б*е *н*ю,
    Щ* к*ай р*д*ий -Ук*а*н*,
    Я ї* к*х*ю.
    У кожному стовпчику закресли зайве слово.
    Син рід
    Синок родина
    Синій рідкий
    Синівський родинний
    На уроках математики національно-патріотичне виховання
    відбувається опосередковано через гру і умову математич-ної задачі.
    Цікаві задачі.
    Бабусин індик на одній нозі важить 8 кг,скільки він важить ,стоячи на двох ногах?
    У дідуся у садку на груші вродило 8 груш,а на вербі – у 2 рази менше. Скільки груш вродило на вербі?
    Що буде з маминою козою,коли їй виповниться 7 років?
    У сім’ї четверо дітей:Сергійко,Іринка,Івась та Галинка.Їм 5,7,
    9 і 11 років.Скільки років кожному із них,якщо один з хлоп-
    чиків ходить у дитячий садок,Іринка молодша за Сергійка,а
    сума років дівчаток ділиться на три?
    Гра «Шифрувальник»
    72:9×5= ( 80-75)×8=
    6×6-28= ( 18 +24) :6=
    49:7-3= 28:7+47=
    80+56:8= 9×8-62=
    ____________________________________________________ 4____7_____8_____9_____10_____40____51___57___87___
    р і е п н г м а б
    Постав букви у порядку зростання значень відповідних
    виразів і прочитай ,як давні греки називали річку Дніпро.
    800+80+8= -е 777-70= -с
    900+90+9= -н 777-7= -ф
    500+80= -о 700-1= -р
    500+8= -б 699+1= -и
    На уроках природознавства виховні цілі пов’язані з ознайомленням з традиціями шанобливого ставлення українського народу до природи,любов до рідного краю,Батьківщини.
    Гра «Думаємо про Батьківщину»
    Так чи ні?
    *Людина повернулася з лісу з оберемком квітів.
    *Садить дерева, квіти біля будинку.
    *Миє машину на березі річки.
    *Відвезла сміття на сміттєзвалище.
    *Викинула сміття на узліссі.
    *Забула рідну мову.
    *Дотримується звичаїв і обрядів свого народу.
    Оскільки у молодшому віці у дітей домінує образне мислення, то найбільш характерними є такі форми діяльності:ситуаційно-рольова гра, сюжетно-рольова гра, гра-драматизація, інсценування, гра-бесіда, гра-мандрівка, екскурсія, ігрова вправа, колективне творче панно, бесіда, тематичний зошит, ранок, свято, усний журнал, групова справа, оформлення альбому, уявна подорож, конкурси, ігри, школа ввічливості, демонстрація, розповідь, моделювання, вікторина, екскурсія, виставка малюнків, операція-рейд, виставка-ярмарок, перекличка повідомлень, добродійна акція, хвилини з мистецтвом, година спостереження, година милування, спортивні змагання, козацькі забави, театральна вистава, ляльковий театр, ведення літопису класного колективу, веселі старти, естафети, догляд за рослинами і тваринами.

    Запись находится на модерации
    Запись успешно опубликована. Теперь она будет видна в ленте активности.
  • Використання ігрових технологій на уроках математики
    Методичні рекомендації щодо використання ігрових
    технологій на уроках математики
    Реформаційні процеси, що відбуваються в системі освіти України, зумовлюють необхідність перегляду вимог до побудови навчально-виховного процесу в школі. Тому навчальний процес слід будувати на таких стратегіях і технологіях, із застосуванням яких відбуватиметься саморозвиток особистості учня.
    Ігрові технології є однією з унікальних форм навчання, яка дозволяє зробити процес навчання цікавими і захоплюючими. Однією із ключових компетентностей є математична грамотність. Засвоєння основ математики в школі вимагає великого розумового напруження, високого ступеня абстрагування й узагальнення, активності думки.
    Багатьом учням математика здається нелегкою і мало зрозумілою, тому нерідко діти намагаються запам’ятати правила, не розуміючи їх, а це призводить до формалізму, гальмує дальше розуміння нового матеріалу. І саме тут на допомогу приходить така давня і надійна помічниця – гра.
    Вивчений в процесі ігрової діяльності матеріал забувається учнями у меншій мірі і повільніше, ніж матеріал, при вивченні якого гра не використовувалася. Це пояснюється, перш за все, тим, що гра є провідною діяльністю дітей і робить процес пізнання доступним та захоплюючим для школярів, а знання, отримані під час гри, більш якісними і міцними [2].
    Якщо спочатку учень зацікавиться лише грою, то дуже швидко його вже цікавитиме пов’язаний з нею матеріал, в нього виникне потреба вивчити, зрозуміти, запам’ятати цей матеріал, тобто він (учень) почне готуватися до участі в грі. Гра дає змогу легко привернути увагу й тривалий час підтримувати в учнів інтерес до тих важливих і складних предметів, властивостей і явищ, на яких у звичайних умовах зосередити увагу не завжди вдається.
    Наприклад, одноманітне розв’язування прикладів стомлює дітей, виникає байдужість до навчання. Проте розв’язування цих самих прикладів у процесі гри “Хто швидше?” стає для дітей вже захоплюючою, цікавою діяльністю через конкретність поставленої мети – в кожного виникає бажання перемогти, не відстати від товаришів, не підвести їх, показати всьому класу, що він вміє, знає.
    Дидактичні ігри на уроках математики можна використовувати і для ознайомлення дітей з новим матеріалом та для його закріплення, і для повторення раніше набутих уявлень і понять, і для повнішого і глибшого їх осмислення, формування обчислювальних, графічних умінь і навичок, розвитку основних прийомів мислення, розширення кругозору [9].
    «Продавець» і «покупець» швидко лічать, а діти стежать за правильністю розрахунків. Так у грі учні тренуються в додаванні й відніманні, формується мотивація навчальної діяльності й інтерес до предмету. Під час проведення ігор «Математичний струмок», «Магічні квадрати», «Закінчи логічний ряд», «Сходи», «Вгадай число», «Поштова скринька», «Ромашка» формую обчислювальні навички, вчу доводити своє міркування.
    Навчаючи учнів математиці, враховую і те, що не всі школярі однакові за рівнем розвитку мислення, уваги, вмінням слухати і виконувати завдання. Цим самим здійснюю особистнісно орієнтований підхід до кожного учня.
    Створюючи ігрову ситуацію, вчитель повинен чітко спланувати діяльність учнів, спрямовувати її на досягнення поставленої мети відповідно до змісту програми. Готуючись до уроків, учитель має заздалегідь підготувати необхідний дидактичний матеріал, продумати послідовність ігрових дій, організацію учнів, тривалість гри, контроль, підведення підсумків і оцінювання.
    Сучасний шкільний курс математики має великі розвиваючі можливості завдяки своїй цілісності й логічній строгості.
    Гра, як відомо, є найприроднішою і найпривабливішою діяльністю для молодших школярів. Саме в іграх розпочинається невимушене спілкування дитини з колективом класу, взаєморозуміння між учителем і учнем. У процесі гри в дітей виробляється звичка зосереджуватися, працювати вдумливо, самостійно. Розвивається увага, пам’ять, потреба отримувати знання. Під час гри дитина не помічає, що вчиться – пізнає нове, запам’ятовує, орієнтується в різних ситуаціях, поглиблює набутий раніше досвід, порівнює запас уявлень, розвиває фантазію.
    У грі найповніше проявляються індивідуальні особливості, інтелектуальні можливості, нахили, здібності дітей. Гра як метод навчання організовує, розвиває учнів, розширює їхні пізнавальні можливості, виховує особистість.

    Використання розвивальних ігор на уроках математики
    Ефективними засобами пробудження живого інтересу до вивчення предмету математики в початкових класах поряд з іншими методами є розвивальні ігри. Гра переключає довільну увагу дітей на навчальний процес, на розв’язання навчального завдання. Вона спонукає учнів до виконання більшої кількості різних завдань, сприяє більш свідомому, ґрунтовному засвоєнню знань, умінь і навичок. Застосування ігор на уроці математики допомагає вчителю урізноманітнити роботу учнів, зняти напруження від звичайної навчальної діяльності, переключити увагу школярів.
    Використовуючи ігровий метод навчання, необхідно дотримуватись таких основних вимог:
    - ігрове завдання має збігатися з навчальним;
    - зміст має бути посильним для кожної дитини;
    - підсумок гри має бути чітким і справедливим.
    Зі своєї практики треба робити висновки, що гра дуже подобається дітям. По-перше, вона дарує дітям радість і захоплення, пробуджує в душі кожного з них добрі почуття та вогник творчості. По-друге, вона дає змогу привернути увагу й тривалий час підтримувати інтерес до тих важливих і складних завдань, на яких у звичайних умовах зосередити увагу не завжди вдається.
    Подача нового матеріалу в ігровій формі, з наступним проведенням практичної роботи, дає кращі результати, ніж традиційна форма викладу. В ситуації дидактичної гри дитина засвоює програмовий матеріал успішніше і засвоєння відбувається без особливого напруження, ніби само собою.
    Перед використанням гри на уроці математики треба добре обміркувати участь і ролі лідерів і малоактивних дітей. Адже гра є гарним засобом виховання волі. Саме в грі проявляється бажання добровільно, з власної ініціативи підкорятися різноманітним вимогам. Цінність ігрової діяльності я бачу і в тому, що вона володіє найбільшими можливостями для формування дитячого колективу, дозволяє дітям самостійно вступити в ті чи інші форми спілкування. Ігри готують дітей до подолання навчальних труднощів, забезпечують успіх в іграх більшої складності.
    Перед початком математичної гри обов’язково потрібно поставити мету, а в кінці зробити висновок. Ігри можна урізноманітнювати загадками, кросвордами, ребусами і т.д.
    Мій власний досвід свідчить про те, що які б педагогічні технології ми не впроваджували в практику, досягнення та результат діяльності можна отримати, лише зацікавивши учнів на уроці. І саме тут мені допомагають ігрові технології, оскільки молодші школярі постійно відчувають потребу в грі – це перша можливість проявити себе як особистість, самовиразитись і самоствердитись.
    Наведемо приклади розвивальних ігор, які ми використовуємо у своїй практиці.
    Гра «Де дзвенить дзвіночок?»
    Одній дитині зав’язують очі хустинкою. Друга дитина ходить з дзвіночком по класній кімнаті і подзвонює ним у різних місцях. Перша відгадує, де подзвонили, називаючи місце звуку відносно себе: «Подзвонили праворуч від мене»,
    «Подзвонили зліва від мене» і т.д. Той , хто після умовної кількості дзвінків жодного разу не помилився, отримує дзвіночок і займає місце свого попередника.
    Гра «Навпаки»
    Учитель називає якесь слово, що характеризує напрямок руху або просторові відношення між предметами, а викликаний учень повинен сказати слово, протилежне за значенням. Гра повинна проходити у швидкому темпі. «Верхній – нижній, ліворуч – праворуч, спереду – ззаду, перший – останній».
    Гра «Не скажу»
    Учні рахують від 30 до 60 по одному, але замість чисел, що діляться на 5 , вони говорять «не скажу». Ці числа вчитель записує на дошці. 30, 35, 40. 45 і т.д.
    Гра «День – ніч»
    Учитель тихо промовляє «Ніч», - діти закривають очі й кладуть голови на парти. Учитель пропонує завдання. Діти думають. Учитель говорить «День» - діти прокидаються і відповідають, піднявши руки.
    Гра «Знайди помилку»
    На дошці можна зробити записи і запропонувати учням знайти в них помилки.
    39+26
    25+38
    Гра “Естафета»
    Клас ділиться на дві команди. На дошці записано стільки прикладів, скільки учнів присутніх на уроці. Приклади містять табличне множення і ділення, додавання та віднімання в межах 100. За сигналом перші учні виходять до дошки, записують відповідь і передають крейду іншому. Якщо учень бачить помилку гравця своєї команди він може виправити неправильну відповідь, коли прийде його черга. Після розв’язування всіх прикладів перевіряється правильність виконання завдань і визначаються переможці.


    Гра «Віднови числа»
    Вчитель каже: «На снігу сорока розклала приклади, але повіяв вітерець і частину прикладів засипало сніжком. Допоможіть сороці відновити приклади».
    ..+2=4 ..+3=6 ..+4=6
    ..+2=5 ..+1=4 ..+1=5
    Гра-естафета «Заселіть числові будиночки».
    Учні кожного ряду виходять і записують відповідні числа у числові будиночки. Перемагає той ряд, в якому учні швидко і правильно записали потрібні числа.
    Гра «Потяг»
    Зміст гри. Учитель по черзі викликає до дошки учнів. Кожен з них, виконуючи роль вагона, називає свій номер. Перший викликаний учень говорить: «Я – перший вагон». Другий учень виконує роль другого вагона, він називає свій порядковий номер і т.д. Потім діти повертаються в другу сторону – останній вагон стає першим. Діти називають свої порядкові номери справа наліво.
    Гра «Будь уважний»
    Скільки лапок у вовків? (4)
    Скільки в мишки є хвостів?(1)
    Скільки вушок у зайців?(2)
    Скільки пальців на руці?(5)
    Скільки крил є у лисиці? (Ніскільки)
    Скільки в теремі криниць? (Ніскільки)
    Скільки жаб літає в небі? (Ніскільки)
    Скільки хвостиків у тебе? (Жарт)
    Гра «Листоноша»
    Учитель роздає 5 учням однакову кількість «листів» (картки із записаними прикладами). У дітей, які сидять за партами, в руках картки з номерами будинків (від 1 до 10). Кожен листоноша повинен розв’язати приклади. Відповіді збігаються з номерами будинків. Завдання: швидко та без помилок рознести листи за призначенням. Переможцю можна вручити медаль або емблему «Кращий листоноша».
    Гра « Склади приклад»
    Учитель роздає дітям картки з числами. Він називає добуток множення, а діти, в яких є відповідні картки, повинні стати разом, щоб склався приклад на множення.
    Гра «Мікрофон»
    Один учень називає приклад, а інший відповідь до нього.
    Гра «Відгадай приклад»
    Учні працюють із сигнальними картками. Вчитель називає відповідь якогось прикладу на множення числа 2, діти повинні підняти дві сигнальні картки із числами, які є множниками.
    Гра «Ряд – переможець»
    Мета: формувати навички табличного множення
    Школярі обирають із кожного ряду по двоє учнів. Ці діти стоять навпроти свого ряду, а інші учні по черзі швидко пропонують їм розв’язати приклади на множення і ділення. Підраховують, хто більше правильно розв’язав прикладів. Під час підбиття підсумків ряд – переможець підводиться і плескає в долоні.
    Гра «Математична зарядка»
    Мета: перевірити рівень знань табличного множення і ділення.
    Гравці обох команд шикуються в дві шеренги. Ведучий називає різні числа. Якщо число ділиться на 4, гравці підводять праву руку, а якщо ділиться на 5 – присідають. Гравець, який припустився помилки, залишає гру. Конкурс завершується, коли названі всі числа: 8, 10, 12, 15, 16, 24, 25, 28, 30, 32, 36, 45, 50.
    Виграє та команда, яка має більшу кількість балів, адже кожен гравець приносить по одному балу.
    Гра «Знайди пару»
    Мета: перевірити рівень засвоєних учнями навичок табличного множення і ділення.
    Для проведення гри команди шикуються у дві шеренги. Гравці прикріплюють на грудях таблички з числами 2, 3, 4, 5. 6, 7, 8, 9. Перед кожною командою ставлять два стільці. Вчитель називає будь – яке число, що є добутком двох одноцифрових чисел.
    Учні із кожної команди. Які мають номери 5 і 3. Вибігають і сідають на стільці. За кожне правильно виконане завдання пара, яка швидше і правильно виконала завдання, отримає 1 бал.


    Запись находится на модерации
    Запись успешно опубликована. Теперь она будет видна в ленте активности.
  • Ірина Федорівна Григорків
    Новичок
    Поздравляем вы зарегистрировались на сайте! Чтобы разблокировать этот значок вы должны зарегистироваться на этом сайте.
    Запись находится на модерации
    Запись успешно опубликована. Теперь она будет видна в ленте активности.
  • Ірина Федорівна Григорків
    Ірина Федорівна Григорків новый участник сайта
    Запись находится на модерации
    Запись успешно опубликована. Теперь она будет видна в ленте активности.
Еще нет активности
Unable to load tooltip content.
© 2018 ТОВ «ВГ «ОСНОВА». © 2018  Учительський Журнал он-лайн. Всі права захищено.  Joomla! - безкоштовне програмне забезпечення, яке розповсюджується за ліцензією GNU/GPL.