!!!УВАГА!!!!

усі розробки надруковані на порталі до вересня 2017 тимчасово перенесено на іншу адресу, та згодом вони повернуться на основний сайт. 

Свою нову розробку ви можете додати на посиланням: http://teacherjournal.in.ua/dodaty-rozrobku (потрібна авторизація або реєстрація на сайті)

Зимо, час тобі не лютувати, а весні дорогу дати!

Комплексне заняття з мовленнєвого розвитку на основі народознавчого матеріалу.

Автор розробки: Чухаль Світлана Олександрівна

Мета. Розвивати у дітей діалогічне і монологічне мовлення, інтонаційну виразність, творчу уяву вихованців.

Виховувати цікавість до розповідей вихователя про звичаї та традиції свого народу, бажання висловлювати свої думки, враження. Формувати стійкий інтерес до матеріалу народознавчого змісту (прикмети , легенди , заклички).

Розширити знання дітей про народне свято Стрітення.

Залучати вихованців до активного діалогу під час бесіди.

Продовжувати вчити дітей розігрувати інсценівки в діалогічно - ігровій формі, розповідати знайомі легенди. Вправляти в добиранні до іменників якісних і відносних прикметників. Збагачувати словник дітей словами: Стрітення, громовиця, зимобор.

Матеріали: вода, стрітенська свічка, печиво «жайворонки», наголівники для інсценівок, запис уривку музичного твору з опери-казки М. Лисенко «Зима і Весна».

Хід заняття

Доброго ранку, сонечко ясне!

Доброго ранку, небо прекрасне!

Доброго ранку усім малюкам!

Доброго ранку нашим гостям!

Психогімнастика «Подаруй посмішку»

- Діти ви любите святкувати?

- Які свята ми святкували взимку? (Новий рік, Різдво, Водохреще).

- Хто знає, яке свято ми святкуємо сьогодні? (Стрітення)

- Так, сьогодні 15 лютого ми відзначає свято – Стрітення Господнє.

Біблія розповідає : «Колись давно, коли ще не народився Ісус Христос, жив у Єрусалимі праведний старець, священик Симеон, якому було відкрито Богом, що він не помре, поки не побачить Спасителя світу. І ось у лютому, в середині місяця, священик Симеон зустрів біля храму маленького Ісусика, взяв його на руки і сказав: «Тепер я вже можу спокійно померти». Так зустрівся старий Симеон з Владикою неба і землі (звідси й назва Стрітення). На Стрітення в церквах святять воду. Хто стрітенську воду буде пити, той не буде хворіти. Разом з водою в цей день святили і свічки, які називали «громовицями», бо вони оберігали людей і худобу від грому.

Давайте й ми запалимо таку свічку, нехай вона захистить нас усіх, наш край, нашу рідну землю від біди (запалюю свічку).

«Запалю я свічку,

Щоб горіла,

Щоб вогняна громовиця

Оселю не спалила».

- Піднесіть руки до свічки. Що відчули? (тепло, спокій)

- Подивіться всі на цю свічку - і не будете боятися грому і блискавки.

(Слухання музики М. Лисенко - Зима - Весна (опера - казка)

- Пригадайте, як він називається ?

- Що ви уявили, коли слухали музику?

- Діти, свято Стрітення ще називають Зимобором

- Як ви думаєте чому? (відповіді дітей) Бо якщо скласти два слова зима і бореться, то утвориться нове слово.

На Стрітення люди спостерігали за погодою і пов'язували з цим святом різні прикмети:

Пригадайте ж і ви стрітенські прикмети (називають діти)

- Якщо іде сніг, то буде урожай багатий!

- Якщо в цей день відлига, то довго ще зимі панувати!

- Як на Стрітення тепло і сонячно, то й весна буде теплою.

- Як на Стрітення півень нап'ється води з калюжі, то чекай ще стужі.

- А мені бабуся розповідала таку легенду (розповідь дитини)

«Вранці на околицю села приїхала Весна, а назустріч їй виходить стара бабуся Зима. Зима така непривітна, сердита. Вона починає сперечатися з Весною. Довго сперечаються, хто з них кращий. А тоді вони вирішили помірятися силою. Весна злазила із свого коня і починався двобій. І якщо в цей день бабуся Зима Весну переможе, то довго іще буде холодно, а якщо красуня Весна візьме гору, то поверне на тепло».

  • Діти, про що можуть розмовляти Весна з Зимою?
  • А ви хочете почути про що вони розмовляють ?

ЗУСТРІЧ ЗИМИ ТА ВЕСНИ (діалог дітей)

ВЕСНА. Доброго дня Зимонько!

ЗИМА. Доброго дня Веснонько! Рано ти прийшла, ой рано. Ще твоєму царюванню час не настав.

ВЕСНА. Та поглянь на себе, Зимонько! Яка вже з тебе цариця з пустою торбою? Все, що я напрацювала, ти все з'їла і випила.

ЗИМА. А от і не все! Не все!

ВЕСНА. Я краща від тебе, бо у мене люди веселі, співають, танцюють, а в тебе ховаються по хатах і мерзнуть від холоду.

ЗИМА. У мене люди не мерзнуть, я всіх одягаю в кожухи.

ВЕСНА. А я – царівна – куди ступаю, сонце сяє, все навколо оживає!

ЗИМА. Не пущу! Не пущу!

Зимонько, Веснонько, не сваріться! Ви обидві хороші, добрі, даруєте радість людям. Але ти, Зимонько, втомилася і треба тобі відпочити, щоб дорогу Весні звільнити.

Давайте пограємось з Зимою і Весною.

Мовна гра «Добирайте і називайте»

(Вправляти в добиранні до іменників якісних і відносних прикметників).

-Зима (яка?), весна (яка?), сонце (яке?), день (який?), сніг (який?).

Фізкультхвилинка

(танок з весною і зимою)

- Діти! У лютому зима починає втрачати свою силу і першими це відчувають звірята і птахи. І наші маленькі друзі вже йдуть Весну зустрічати.

- Хочете послухати весняну казка.

-То закрийте оченята-один, два,три, казочко, до нас прийди!

(ховаю дівчинку Весну)

Ведуча.

У зимовому лісі жив Зайчик. Нора його була дуже маленька, а йому хотілося уже пострибати і він вирішив піти шукати Весну, щоб вона вже швидше приходила.

Зайчик.

Ох, і надокучили мені морози. Був голодний я зимою. Піду я Весну – красну шукати.

Ведуча.

Назустріч Зайчикові летить Горобчик.

Зайчик.

Горобчику, ти всюди літаєш, усе помічаєш. Скажи, ти не зустрічав весну?

Горобчик.

Ще кругом сніги лежать, та перший струмочок продзвенів мені, що Весна вже близько.

Зайчик.

То швидше ходімо їй назустріч!

Ведуча.

І помандрували вони удвох. Але тут викотилось на небо ясне сонечко.

Сонечко.

Добридень, друзі!

Зайчик і Горобчик.

Здрастуй, любе Сонечко!

Сонечко.

А куди це ви поспішаєте?

Зайчик.

Весну зустрічати.

Горобчик.

Чи не видно тобі її згори?

Сонечко.

Зачекайте хвилинку, а пошлю свої промінці на всі доріжки, що ведуть до лісу.

Зайчик.

Чи бачиш ти Весну?

Сонечко.

Ой бачу! Ген-ген вона за високим дубом .

-Діти , а ви бачите весну? (відповіді дітей)

-Давайте разом покличемо весну, а для того я вам роздам ось таких пташок-жайворонків. Їх випікали на це свято з тіста роздавали їх дітям, щоб росли здорові і щасливі. А діти вибігали з пташками у двір і кликали весну.

Старі люди розповідали, що ця пташка народилася із сонячного жару. Вона прокидається із сонечком і своїм дзвінким голосочком сповіщає про те, що Весна прийшла.

І ми теж давайте покличемо весну.

«Пташок викликаю з теплого краю,

Летіть соловейки на нашу земельку

Спішіть ластівоньки пасти корівоньки.

Пташечку оцю тримай

Та надійся і чекай

Сповістить вона тобі

Що іде весна в ліси».

(виходить дівчина Весна)

-Ось і прийшла до нас Весна.

Хороше Зимоньку провели, Весну-красну зустріли, цих двох красунь примирили. Але так буває лише в казці. Народна ж мудрість говорить:

Всьому свій час: зимі - зимою, весні – весною, морозу – зимою, теплу – весною.

- Діти, а вам сподобалось гратися з Весною і Зимою?

- Що нового ви дізналися? Які нові слова ви запам'ятали ?

- Діти, бажаю вам вирости міцними й добрими, любити свій рідний край. Нехай охороняє вас стрітенська свічка і свята вода.

Нехай ваші родини будуть здорові і щасливі.


Поділитися роботою у мережі:
 
Подорож до Африки
«Захистить мене від лиха і зла, бо я ще дитина мал...
 

Коментарі (0)

There are no comments posted here yet

Залишити свій коментар

Posting comment as a guest.
Вложения (0 / 3)
Share Your Location
© 2017 ТОВ «ВГ «ОСНОВА». © 2017  Учительський Журнал он-лайн. Всі права захищено.  Joomla! - безкоштовне програмне забезпечення, яке розповсюджується за ліцензією GNU/GPL.