Використання дидактичних ігор в виробленні санітарно-гігієнічних норм у молодших школярів, які мають складні психолого-фізіологічні розлади

​Анотація: Здоров'я є основою життєвого успіху для кожного нашого учня. Вихователь може навчити дитину дій, що приведуть до формування певних переконань щодо вироблення санітарно-гігієнічних норм. Педагогічна практика свідчить, що здоров'язберігальними і здоров'яформувальними мають бути: зміст навчання (навчальні програми, підручники), навчальні технології і весь зміст виховання. Всі програми, спрямовані на зміцнення здоров'я молодших школярів, потрібно адресувати не лише лікарям та психологам, а більшою мірою – педагогам, тобто тим, хто найбільше впливає на здоров'я дітей, займаючись навчанням і вихованням дітей.

У грі учні завжди відображають взаємини, які складаються в ході побутових процесів. Дитина так ставиться до ляльки, як батьки до нього у відповідних ситуаціях. У грі діти імітують побутові дії (миття рук, прийом їжі), тим самим закріплюючи дії з побутовими предметами (ложкою, чашкою тощо), а так само відображають правила, які стоять за виконанням санітарно- гігієнічних навичок: одяг треба акуратно скласти, посуд на столі розмістити красиво, правильно почистити зуби, помити руки тощо.
Виховання у дітей навичок особистої і громадської гігієни відіграє найважливішу роль в охороні їх здоров'я, сприяє правильної поведінки у побуті, в громадських місцях. І відповідно саме через поєднання з дидактичними іграми, освоєння цих навичок проходить у невимушеній формі. Учні не лише ставлять перед собою задачі, але і шукають способи їх вирішення, разом із внесенням «цікавинки» в своє особисте життя. Особливо важливим є те, що саме дидактичні ігри в молодших школярів, які мають складні психолого-фізіологічні розлади, спонукають бути уважними, запам'ятовувати, порівнювати, класифікувати та уточнювати свої знання щодо санітарно-гігієнічних норм.
Санітарно-гігієнічні навички спрямовані на самого учня. Виконуючи санітарно-гігієнічні процедури, він усвідомлює самого себе. Учень починає контролювати свій зовнішній вигляд: звертає увагу на брудні руки, зауважує неполадки в одязі, просить дорослого допомогти привести себе в порядок, у нього формується потреба в чистоті й охайності.
У полі зору вихователя завжди повинні бути завдання розвитку в учнів самостійності, навичок самоорганізації, творчого ставлення до гри. Слід підтримувати інтерес молодшого школяра, що має складні психолого-фізіологічні розлади до гри, схвалюючи вдалі, вмілі ігрові дії, виразність виконання ролі, прояви взаємодопомоги і взаємовиручки. Великий інтерес у молодших школярів викликають настільно-друковані ігри. Наприклад, гра-лото «Як ми одягаємося?», «Як правильно чистити зуби», «Що потрібно для чистих зубів?». Саме такі дидактичні ігри допомагають відпрацювати навички дітей в самообслуговуванні і культурі зовнішнього вигляду.


Имя файла: vukorustannjadudaktuchnuhigor
Размер файла: 475 kb
Скачать фаил
Поділитися роботою у мережі:
 
Формування артистизму як необхідного елементу суча...
Розвиток комунікативної компетентності учнів метод...
 

Коментарі (0)

There are no comments posted here yet

Залишити свій коментар

Posting comment as a guest.
Вложения (0 / 3)
Share Your Location
© 2018 ТОВ «ВГ «ОСНОВА». © 2018  Учительський Журнал он-лайн. Всі права захищено.  Joomla! - безкоштовне програмне забезпечення, яке розповсюджується за ліцензією GNU/GPL.