Методичні матеріали

Заняття «Школи молодого педагога»

Тема : «Формування та розвиток інтересів вихованців гуртків»

Мета і завдання роботи над темою: сформувати інтерес до діагностично їдіяльності, озброїти педагога знаннями її методичних принципів, розвивати вміння прогнозувати і планувати свою роботу, враховуючи особливості вихованців.

Теоретична частина

Сьогоднішній школяр:його потреби,інтереси,захоплення,ідеали (на основі соціологічних спостережень).

Поняття інтересу, стадії його розвитку (споглядальна, діяльна, пізнавальна, творча).

Як педагог може і повинен враховувати особливості вихованців.

Діагностика інтересів, потреб, захоплень, ціннісних орієнтацій вихованців.

Характеристика основних методів вивчення особистості школяра(опитування, бесіда, спостереження, вивчення «продуктів діяльності»).

Потреба в самовираженні, самоствердженні, самовдосконаленні, створення умов для

її реалізації.

Вміння педагога створювати ситуації, щоб досягти успіху. Практична частина

1.Складання примірного плану вивчення індивідуальних особливостей гуртківців. Використання його в прогнозуванні педагогічного впливу на особистість вихованця.

2.Рольова гра для вироблення вмінь початкової діагностики особливостей вихованців і вибір адекватних способів організації їх життєдіяльності в гуртку.

3.Обговорення результатів вивчення педагогами мотивів відвідування гуртка вихованцями. Визначення способів їх закріплення, розвитку, переорієнтації.

4.Творча дискусія: «Інтерес - джерело, двигун будь-якої соціальної творчості».

Самостійна робота

1.Розробіть анкету, за якою можна визначити ступінь захопленості вихованця в роботі гуртка. Порівняйте дані анкетування з результатами вашого спостереження.

2.Підготуйте і проведіть з вихованцями колективну бесіду на тему „Найулюбленіша справа". Попередньо систематизуйте критерії, за якими будете фіксувати отримані дані. Узагальніть результати, визначте нові для вас якості вихованців, визначте шляхи їх вдосконалення.

Завдання до наступного заняття

1.Проаналізуйте, чи проявляються у ваших вихованців реакції самовдоволення, заздрості, агресії, байдужості. Визначте, які тенденції лежать в основі: амбіція, потяг до володіння, байдужість до інших. Обговоріть отримані вами результати на занятті.

2.Відвідуючи заняття інших педагогів, проаналізуйте особливості їх взаємодії з вихованцями в різних системах: «педагог-вихованець», «педагог-вихованець-колектив гуртка». Зверніть увагу на різницю використаних в цих ситуаціях психологічних засобів.

Имя файла: ---
Размер файла: 56 kb
Скачать фаил
Поділитися роботою у мережі:
 
Емоції в навчальному процесі: теорія та практика
Методичні матеріали
 

Коментарі (0)

There are no comments posted here yet

Залишити свій коментар

Posting comment as a guest.
Вложения (0 / 3)
Share Your Location
© 2018 ТОВ «ВГ «ОСНОВА». © 2018  Учительський Журнал он-лайн. Всі права захищено.  Joomla! - безкоштовне програмне забезпечення, яке розповсюджується за ліцензією GNU/GPL.